Thursday 11 February 2016

FATWA PERLIS MEMBENARKAN ANAK DI"BIN/BINTI" KEPADA BAPA WALAUPUN DILAHIRKAN KURANG 6 BULAN - Persidangan Majlis Perundingan Islam (MPI)


11 Februari 2016 - Berlangsungnya Persidangan Majlis Perundingan Islam (MPI) yang telah dipengerusikan oleh Timbalan Perdana Menteri.

Ia telah menghimpunkan seramai 87 ahli majlis yang terdiri daripada ulama' besar pelbagai latar belakang fikrah dan ideologi yang berbeza. Penubuhan majlis ini antara lain bagi meraikan pandangan-pandangan bagi mencari titik pertemuan secara rundingan.


Namun yang menarik perhatian adalah ketika mana negara dilanda pelbagai isu sosial yang melibatkan gejala maksiat dan zina, Perlis telah memfatwakan bahawa anak yang lahir kurang daripada 6 bulan daripada tarikh pernikahan ibubapa boleh diBIN ATAU BINTI kepada bapa meskipun anak yang dilahirkan itu dikategorikan sebagai anak tak sah taraf!!!

Persoalannya sekarang, adakah ia menjadi satu desakan atau keperluan pewartaan fatwa tersebut? Adakah ia disebabkan terlalu banyak anak yang lahir kurang daripada 6 bulan di negeri Perlis dan memerlukan pewartaan fatwa tersebut?

Ia akan mendorong ramai orang Islam tidak segan silu berzina, disahkan mengandung, bernikah dan seterusnya lahirkan anak luar nikah. Maka boleh diBIN atau BINTI kepada "bapa" yang sudah terlanjur. Semudah itu kan? 

Jadi, sesiapa yang disahkan mengandung tanpa nikah, kalau nak bersalin boleh booking di hospital di Perlis. Inilah Fatwa Perlis yang boleh menyelamatkan penzina-penzina di Malaysia.

Malaysia Boleh

#HidupMAZA

1 comment:

  1. mmg dok tau dh kegiatan dia..tp xdak ka apa2 tindakan?? ajaran sesat pun dia jgk

    ReplyDelete