Tuesday 1 March 2016

Pusat Tahfiz Amal dah telah rebranding nama lain

Selepas dikecam pelbagai pihak, Pusat Tahfiz Amal (PTA) iaitu sebuah pusat pendidikan yang kononnya melahirkan anak-anak 'huffaz' Al-Quran telah mengubah strategi lain bagi mengaburi mata awam.

Baru-baru ini, pusat ini tampil dengan nama baru iaitu Pertubuhan Pendidikan dan Latihan Amal Bestari yang menggunakan alamat yang sama iaitu KM 17, JALAN YAN KUALA KEDAH, MUKIM KANGKONG 06600 ALOR SETAR, KEDAH DARUL AMAN.

Walaubagaimanapun, usaha untuk menipu dan mengaut duit orang awam melalui pungutan derma tersebut berjaya dihidu orang awam. Kelicikan AZHAR WAHAB iaitu pengasas PUSAT TAHFIZ AMAL yang juga merupakan Ketua Ajaran AZHAR WAHAB yang telah difatwakan sesat oleh Majlis Fatwa Kebangsaan berjaya dikesan akibat taktik kotor yang tidak bijak.

Azhar Wahab yang dikagumi oleh pengikut-pengikutnya dengan sifat dermawan sebenarnya menggunakan wang hasil kutipan derma awam yang dipungut hasil kerahan ke atas pelajar-pelajar PTA dengan kemewahan yang dimilikinya. Azhar Wahab kerap memberi wang kepada pengikut-pengikutnya dalam jumlah yang mencecah ratusan ringgit setiap kali berjumpa.

Pengikut-pengikutnya juga merupakan ibubapa kanak-kanak yang dihantar di pusat tersebut. Maka dengan sebab itu pengikut-pengikutnya amat taksub dan sanggup berkorban mempertahankan ketua kumpulan mereka iaitu Azhar Wahab.

Malah berlaku juga pengabaian oleh ibubapa ke atas kanak-kanak bawah umur tersebut. Ibubapa juga langsung tidak mempeduli kebajikan anak-mereka dan tidak bertanya khabar. Mereka ditempatkan di rumah kongsi bersama kanak-kanak yang lain yang sama menjalankan aktiviti pungutan. Ada yang hampir setahun tidak berjumpa keluarga masing-masing.

Difahamkan juga anak-anak yang digunakan untuk kutipan derma ini dikerah untuk membuat "jualan" produk-produk keluaran SM Amin berbentuk balm, tonik dan sebagainya dari awal pagi hingga ke lawat malam.

Anak-anak tersebut juga tidak diberikan pendidikan yang mencukupi di pusat tersebut yang tidak mendaftar peperiksaan PMR dan SPM. Maka anak-anak yang mendapat pendidikan di situ terpaksa berusaha sendiri untuk mengejar permintaan industribyang rata-ratanya memerlukan sijil akademi.

Kepada masyarakat awam yang ingin menyalurkan sumbangan derma, adalah disarankan untuk memberi derma ke tempat yang lebih memerlukan seperti masjid-masjid, atau kepada mereka yang mempunyai masalah kesihatan yang kritikal supaya penyaluran sedekah tersebut tidak disalahgunakan ke tempat yang tidak sepatutnya.

194 comments:

  1. Assalaamu'alaikum. Tumpang tanya. Pertubuhan pendidikan dan latihan amal bistari ni sama dgn Pusat Rawatan Amal ke atau lain, sbb kat group WhatsApp kami ada mintak derma dgn nama Pusat Rawatan Amal. Maybank account dia 5021 7500 2459.Tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya juga telah info minta derma atas nama PUsat Rawatan Amal dan account sama 5021 7500 2459 TETAPI lihat pada alamatnya, tempat yang berbeza.. "No 959-972, Off Jalan Zamrud, Taman Pekan Baru, 08000 Sungai Petani, Kedah.
      Selepas msg2 ngan wassap bersama ustaz Abdul RAzif (013284286), Saya derma sahaja, harap mereka menggunakan ke jalan yang benar dan amal kita diberkati.

      Delete
    2. saya juga telah info minta derma atas nama PUsat Rawatan Amal dan account sama 5021 7500 2459 TETAPI lihat pada alamatnya, tempat yang berbeza.. "No 959-972, Off Jalan Zamrud, Taman Pekan Baru, 08000 Sungai Petani, Kedah.
      Selepas msg2 ngan wassap bersama ustaz Abdul RAzif (013284286), Saya derma sahaja, harap mereka menggunakan ke jalan yang benar dan amal kita diberkati.

      Delete
    3. Same la..saya pun terima wassap yg sama.dan berharap didermakan pada jalan yang betul.

      Delete
    4. KABAR BAIK!!!

      Nama saya Lady Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu kepada Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran di muka, tetapi mereka adalah penipu , karena mereka kemudian akan meminta pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, jadi berhati-hatilah terhadap Perusahaan Pinjaman yang curang itu.

      Perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, tidak akan menuntut pembayaran konstan dan mereka tidak akan menunda pemrosesan transfer pinjaman, jadi harap bijak.

      Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial dan putus asa, saya telah ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman online, saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ms. Cynthia, yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa konstan pembayaran atau tekanan dan tingkat bunga hanya 2%.

      Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya terapkan dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

      Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik jika dia membantu saya dengan pinjaman, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres atau penipuan

      Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, silakan hubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan atas karunia Allah, ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

      Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan memberi tahu saya tentang Ibu Cynthia, ini emailnya: arissetymin@gmail.com

      Yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran cicilan pinjaman saya yang akan saya kirim langsung ke rekening perusahaan setiap bulan.

      Sepatah kata cukup untuk orang bijak.

      Delete
    5. Saya pn dapat..jngn percaya menipu tu

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. Hello semua,
      Nama saya Mr, Rugare Sim. Saya tinggal di Belanda dan saya seorang yang bahagia hari ini? dan saya memberitahu diri saya bahawa mana-mana pemberi pinjaman yang menyelamatkan saya dan keluarga saya dari keadaan buruk kami, saya akan merujuk kepada mana-mana orang yang mencari pinjaman kepadanya, dia memberikan kebahagiaan kepada saya dan keluarga saya, saya memerlukan pinjaman sebanyak € 300,000.00 untuk memulakan hidup saya secara keseluruhan kerana saya seorang Bapa tunggal dengan 2 anak saya bertemu dengan pemberi pinjaman lelaki yang jujur ​​dan takut kepada Allah yang menolong saya dengan pinjaman sebanyak € 300,000.00, dia adalah orang yang takut kepada Allah, jika anda memerlukan pinjaman dan anda akan membayar balik pinjaman sila hubungi dia memberitahunya bahawa (Mr, Rugare Sim) merujuk anda kepadanya. Hubungi Encik, Mohamed Careen melalui e-mel: (arabloanfirmserves@gmail.com)


      BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
      Nama pertama......
      Nama tengah.....
      2) Jantina: ………
      3) Jumlah Pinjaman Yang Diperlukan: ………
      4) Tempoh Pinjaman: ………
      5) Negara: ………
      6) Alamat Rumah: ………
      7) Nombor Mudah Alih: ………
      8) Alamat e-mel ..........
      9) Pendapatan Bulanan: ………………….
      10) Pekerjaan: ………………………
      11) Laman web manakah anda di sini mengenai ………………….
      Terima kasih dan salam mesra.
      E-mel arabloanfirmserves@gmail.com

      Delete
  2. kalau tgk kat gambar tu, mmg sama lah ni..
    dalam salah satu gambar kat atas tu ada gambar baner PUSAT RAWATAN AMAL..

    zaman skang nak tahu scammer senang je..mintak derma ,guna ayat2 Allah dan rasulnya serta ayat mendayu ditambah gambar syahdu = memang SAH scammer..JANGAN PERCAYA..

    ReplyDelete
  3. harap2 betul2 dia buat belanja anak yatim tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu tengok alamat, ni 2 tempat yg berbeza antara pusat rawatan amal dan pusat tahfiz amal.
      Nama Pengasas utk keduanya pun berbeza.

      Delete
    2. Hubungi lah terus atau ziarahi Pusat Rawatan Amal tersebut. Kalau Jauh pon cari lah kenalan dari Kedah utk melihat keadaan Asrama mereka. Lelaki di gambar itu adalah SM AMIN hanya penyumbang pada Madrasah dan tiada kena mengena dengan Madrasah. Beliau membayar sewa tapak di Madrasah yg lama selama 12 tahun dan banyak membantu Madrasah lain serta fakir miskin yg lain. Lihat di official facebook beliau, dia jugak membantu warga palestin. Jgn lah mudah termakan fitnah dan ambil unsur periksa dahulu. Boleh hubungi Ustaz Azfar Timbalan Mudir di +60132671924. Walaupon saya tidak ke kedah untuk mengatakan ini bukan penipuan TAPI gerak kan hati yg datangnya dari ALLAH yg meyakinkan anak2 yatim ini perlukan tempat berteduh dan bantuan. Wsallam *Dari Jauh*

      Delete
    3. Gerak hati saya juga datang dari Allah mengatakan mereka mempergunakan anak anak kecil utk kepentingan sendiri. Saya org Kedah.

      Delete
    4. Gerak Hati dalam bersangka baik tak apa.. Janganlah gerak hati untuk bersangka buruk.. Kalau gerak hati untuk bersangka buruk dan menjatuhkan hukum itu boleh maka habislah semua bakal dihukum walaupun tanpa bukti..
      Gerak hati untuk bersangka buruk khuatir Adakah dari Allah??

      Bagaimana dengan 4 Imam Mazhab yang DiPenjarakan?? Semua mereka pernah dituduh macam macam itu dan ini.. Adakah mereka bersalah walaupun mereka DiPenjarakan?? Tidakkan? Akhir nya sekarang terbukti mereka tidak bersalah dan anda mungkin salah seorang Muslim yang mengikut Aliran salah Satu dah 4 Mazhab tu...
      Banyak lagi Sirah yang perlu kita dalami dan banyak lagi isi dalaman Al Quran yang kita perlu belajar . Cadangan yang terbaik, jimat sikit makan dan belanja bulanan dan kumpul duit ziarah Pusat Rawatan Amal..Nak hukum, hukum dengan adil jangan ambil melalui Internet. Itu Bukan sumber qoti untk menghukum. Tabayun dan taaruf cari Nabi Muhammad saw..Jangan bila salah jatuh hukum maka jatuh fitnah maka bila dah jatuh fitnah rugilah Amal Ibadah kerana semua pahala dh bagi pada orang yang difitnah itu . Bahkan jatuh pula dosa menganiaya orang.. Nauzubillah

      Delete
    5. Gerak Hati dalam bersangka baik tak apa.. Janganlah gerak hati untuk bersangka buruk.. Kalau gerak hati untuk bersangka buruk dan menjatuhkan hukum itu boleh maka habislah semua bakal dihukum walaupun tanpa bukti..
      Gerak hati untuk bersangka buruk khuatir Adakah dari Allah??

      Bagaimana dengan 4 Imam Mazhab yang DiPenjarakan?? Semua mereka pernah dituduh macam macam itu dan ini.. Adakah mereka bersalah walaupun mereka DiPenjarakan?? Tidakkan? Akhir nya sekarang terbukti mereka tidak bersalah dan anda mungkin salah seorang Muslim yang mengikut Aliran salah Satu dah 4 Mazhab tu...
      Banyak lagi Sirah yang perlu kita dalami dan banyak lagi isi dalaman Al Quran yang kita perlu belajar . Cadangan yang terbaik, jimat sikit makan dan belanja bulanan dan kumpul duit ziarah Pusat Rawatan Amal..Nak hukum, hukum dengan adil jangan ambil melalui Internet. Itu Bukan sumber qoti untk menghukum. Tabayun dan taaruf cari Nabi Muhammad saw..Jangan bila salah jatuh hukum maka jatuh fitnah maka bila dah jatuh fitnah rugilah Amal Ibadah kerana semua pahala dh bagi pada orang yang difitnah itu . Bahkan jatuh pula dosa menganiaya orang.. Nauzubillah

      Delete
    6. Ni pusat scammer guna kanak kanak

      Delete
    7. Ni dekat dengan kampong saya kalau p tanya oranv kampong saya depa akn kata sekolah tu bagai mayat bernyawa ja reputasi sekolah tu sangat buruk dkalangan orang2 kampong orang sekitar x akn hanyar anak depa p sana utk belajar dan x bg derma pada mereka banyak isu yg kurang elok drpda sekolah tersebut kami penduduk sekitar panggil sekolah tu sbg sekolah falah (palah). Bukan x nak bersangka baik tp mmny x boleh bersangka baik. Depa dapat derma dri orang luar banyak tp bangunan sekolah sangat2 menyedihkam classroom x ada tingkap dan maintenance yg lemah sebab tu orang sekitar x bg derma kat depa sbb bila bg x ada apa2 perubahan pon dan budak2 memang selalu keluar mintak sedekah. Dan ada ura2 depa ni adalah dalam kalangan al Arqam yg guna nama baru setelah diharamkan iaitu Al Mansur. Pusat Rawatan Amal adalah salah satu dri pusat2 mereka ini tetapi alamatnya d sungai petani. Sekolah ni alamatnya d kuala kedah, alor setar kampung permatang ibus. Kita kalau nak derma boleh berhati2 tetapi kalau dah terderma jangan risau Allah x akn salahkan kita yg menderma dan x akn kurangnya pahala kita dibandingkan dengan derma2 yg lain kerana kita tidak tahu dan mereka nanti akan bertemu d padang mahsyar untuk hisab dan mizan. Semoga Allah memusnahkan tangan dan kaki mereka yg menjual dan mempergunakan ayat2 al Quran dan mempergunakan manusia sebagai commercial

      Delete
    8. Tuan/puan sudah pergi melihat ke..apa yang saya nampal semalam tempat bangunan mereka cantik dengan kelengkapan..rumah juga agak selesa ....dengan dana yg diterima ada pondok utk mengaji...semoga kita jauh dari fitnah ..

      Delete
  4. Replies
    1. Hampir setiap hari dapat whatsapp tu. Mulanya tabibah,sekarang tabib.siap tahu nama kita pulak

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Harap pergi sendiri tengok..baru puas hati. Semuga apa yg kita sumbangkan itu benar2 digunakan untuk anak2 yatim dan fakir..insyaAllah.

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Allahhurabbi.. Pusat ni memang benarr bukan menipu

      Delete
  8. Kalau nk tau certainly seen are Dan apart penipuan mrk silage send msg WhatsApp pd says +966553937442

    ReplyDelete
  9. Saya pun cam dapat juga... dah sebulan dh die hntr. Betul ke ni scammer...

    Assalammualaikum wbt..

    *Puan* Apa khabar..?

    Moga sentiasa berada dalam perlindungan dan Rahmat Allah swt hendaknya.. 

    Maafkanlah saya kerana mengganggu.. namun...Allah swt saja Maha Mengetahui betapa malunya saya pada Puan...Tapi bila melihat kesusahan dan tangisan anak yatim ini sungguh sayu pada pandangan saya yang lemah ni, maka saya korbankan malu demi mereka.. Saya yakin Tuan memahami situasi ini.. 

    Dalam meniti hari hari di bulan REJAB ni, Marilah kita sama2 memperbanyakkan Amalan dan mengajak ke arah kebaikan dan Kebajikan...Saya akui, Ramai lagi kenalan yg  *Puan* nak layan Whatsapp mereka setiap hari.. Cuma Izinkan lah saya menjadi sebahagian dari rakan yg cuma mengajak dan MEMBUKA PELUANG UTK TERUS MENGAMALKAN BERSEDEKAH SETIAP HARI.. 

    Kerana saya teringat Pesan Guru pada saya dgn Beliau menyampaikan ayat Al quran dari surah annisa' ayat 114 ini..

    Allah SWT Berfirman :
    " *Tidak ada kebaikan pada kebanyakan bisik bisikan Mereka, kecuali bisik bisikan org yg menyuruh bersedekah, atau berbuat kebaikan,atau mendamaikan di antara manusia..dan sesiapa yg berbuat demikian dgn maksud mencari keredhaan Allah, tentulah kami akan memberi kpd nya pahala yg amat BESAR"*

    *Esok khamis 5/4/18 bersamaan 18 Rejab 1439H*

    InsyaAllah..Anak2 disini akan terus mengamalkan Puasa SUNAT Khamis.. Jika tak menyusahkan, ajak lah rakan2 didalam @ luar negara utk turut serta MENAJA @ SPONSOR,Barang kali Mereka SUDI BERKONGSI REZEKI utk anak2 asnaf disini.. 

    Maklumat Tajaan Kos seorang Pelajar utk sahur ,berbuka dan moreh rm15.
    *(Utk tajaan penuh Rm15 x 210 pljr=rm3150)*

    Jika taja...
    *5 orang = rm75*
    *10 Orang = rm150*
    *20 orang = rm300*
    *50 Orang = rm750*
    *100 orang = rm1500*

    Ini akaun RASMI madrasah
    *PUSAT RAWATAN AMAL*
    *5021 7500 2459*
    *5021 7500 2459*
    Maybank

    *Setelah Bank IN @ TRANSFER Maklumkan semula pada SAYA Ya.. Sebab.Menjadi Amanah Pada Saya utk buat catitan kemasukkan*

    JazakAllah khair

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye puan saya hampir 2 tahun dapat whassap yang sama.

      Delete
    2. baru dapat, nak tahu betul ke tidak ya benda ni? ada sesiapa boleh sahkan? t.kasih

      Delete
    3. Hari2 dpt wassap mohon derma..xde plak tabib/tabibah..mohamad sobre..bg acc cimb..

      Delete
    4. Saya pun sama... hampir setiap minggu dapat wassap minta derma dari pusat rawatan amal. Yang menjadikan curiga ialah nama pusat rawatan amal tapi ada ramai anak2 yatim piatu. BUkan kedekut nak derma cuma takut derma yang diberi tidak digunakan ke jalan yang benar.

      Delete
    5. Sekarang 2019, dan saya baru sahaja dapat mesej yang sama beberapa hari lepas. Apa tandanya tu?

      Delete
    6. Saya pun dpt msg yg sama. Mula nama tabibah. Lepas tu nama lain pulak. Mesegnya sama. Nama organisasi pun dah bertukar..

      Delete
    7. Saya pn sama..nama tabibah...mcm scammer je ni

      Delete
    8. Me too. Hari ini. First time dapat mesej minta derma. Tu yang google nak tau wujud ke tak pusat ini.
      Ada jualan produk juga.

      Delete
  10. Pusat rawatan amal dan pusat tahfiz amal adalah sama.. cuma di rebranding kan semula untuk tujuan penipuan kepada orang ramai.. saya bekas pelajar sekolah tersebut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tak jelaskan sebagai bekas pelajar dari segi apa Madrasah ini melakukan penipuan. Saya harap ia dapat dibekalkan dgn bukti kukuh.

      Delete
  11. Ya boleh sesiapa nyatakan jenis penipuan mereka

    ReplyDelete
  12. Ya boleh sesiapa nyatakan jenis penipuan mereka

    ReplyDelete
  13. Saya bru nk derma..dh tk jadi..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xdak masaalah pon. Berlambak aih tempat kalau nak bersedekah.

      Delete
  14. Baru dapat wasap pasal minta derma ni,terus google.tp no acc tak sama 5521 0762 5562 - SEDEKAHLAH ENTERPRISE so yg ni betul punya ke tipu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun baru terima wasap dr Sedekahlah Enterprise.. masih tnda tnya

      Delete
    2. *Assalamualaikum & Salam Jumaat* ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน

      Kami *memohon kemaafan atas kesulitan yg berlaku*.Utk pengetahuan tuan/puan yg tidak jemu2 membantu anak2 yatim kmi..๐Ÿ˜Š, *No akaun PRA* telah bertukar kepada......
      *SEDEKAHLAH ENTERPRISE*
      *Maybank*
      *552107625562*
      *(Segala kesulitan amat2 di kesali di sebabkan arahan pihak yg berwajib tpi akaun PRA masih aktif menerima SUMBANGAN tuan/puan)* ini yg saya dapat..

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  15. saya pun ada dapat dari sedekahlah enterprise.. hampir dikatakan setiap hari wasap..

    ReplyDelete
  16. Jangan derma kerana ada kaitan dengan Azhar Wahab. Apa2 sila rujuk kepada Pejabat Agama dan JKM Sungai Petani

    ReplyDelete
  17. Mereka ada di R&R Seremban guna nama sedekahlah enterprise. Budak perempuan tu cakap dia dah lama kerja dgn company ni. Dia ckp mmg betul company sedekah kat rumah anak yatim. Maknanya tipulah kan? Dengan siapa kita nak adukan penipuan ni?

    ReplyDelete
  18. Sy pun hari2 terima mohon derma utk anak2 di pusat ini.
    Tengok keadaan mereka kesian.
    Jadi sy sumbanglah jg derma utk mereka mengikut kemampuan. Namun bila baca cerita mengenai pusat ni sy jadi keliru. Harap2 mereka guna ke jln yg benar.

    ReplyDelete
  19. Saya dh Dua kali transfer ke sedeqahlah Enterprise.. tiba2 lepas transfer yg kali kdua tadi hati terdetik nk Google pasal pusat Amal ni. Jumpa pulak no acc yg sama sy transfer sedekah td dan hari tu. Smoga niat sy dah Betul dan mereka juga guna ke Jalan yg Betul. Amin

    ReplyDelete
  20. sy pun sama hr hr dpt wsup dr sedekahlah enterprise tak pasti betul kah tidak cuma biar lah di tempat yg betul

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum
    VIRALKAN ....

    Selamat berhijung minggu buat semua para penyantun anak-anak yatim dan fakir miskin Pra ๐Ÿ˜Š

    Bantulah kami
    Tolonglah kami
    Dengari dan Santuni kami
    Bukan untuk kami tetapi Demi Allah dan Rasul yang kita kasihi bersama ๐Ÿ˜ข
    Kami cuma mampu berdoa untuk para penyumbang ๐Ÿ˜ญ
    Masih ada yang sudi mendengar rintihan kami
    (suara hati anak-anak yatim dan fakir)

    Para dermawan yang budiman

    Pusat Rawatan Amal Mengutamakan pelajar dari golongan anak anak yatim dan fakir miskin dan asnaf,jumlah pelajar disini seramai 210 orang.
    Saya Ustazah Mashitah merayu kepada Dato' Datin,Tuan/Puan,Muslimin Muslimat untuk membantu madrasah ini.. segala pengurusan dan kos saraan bulanan kami... serta dapat bantu menyiapkan fasa terakhir asrama Blok A anak anak disini..sebanyak rm90k lagi diperlukan

    Pelajar disini terdiri daripada Anak Anak Yatim,Fakir Miskin dan Asnaf,Rugilah kita tidak membantu sedangkan anak anak disini mengamalkan selain ilmu agama,amalan seharian mereka membaca Al Quran,Berzikir,Solat,Berselawat dari subuh hingga ke malam..dan pahala yang sama kita akan dapat jika bantu mereka..Allahhuakbar

    Jom salurkan...๐Ÿ—ณ๐Ÿ—ณ
    Sumbangan ikhlas hati
    Zakat perniagaan
    Zakat harta
    Zakat emas
    Zakat fitrah
    Zakat simpanan
    Fidyah

    Ke akaun...๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡
    Akaun Rasmi Madrasah Yang Diarahkan dan DiBenarkan Oleh Pihak Berwajib adalah
    _*SEDEKAHLAH ENTERPRISE*_

    Cuma Selepas Bank In/Transfer *Maklumkanlah Kembali* Pada Saya Jumlahnya Ya Agar Ada Keberkahan Dalam Urusan Kebajikan Ini Kerana *Memaklumkan* Secara Bertulis Itu Boleh Diibaratkan Satu *AKAD/LAFAZ* yang Mendatangkan *Keberkatan* Dalam Urusan Kebajikan Ini.
    *5521 0762 5562*
    *Maybank*
    *SEDEKAHLAH ENTERPRISE*

    Ustazah mashitah
    01136655609
    Unit kebajikan

    ReplyDelete
  22. baru terima pagi tadi. tahun lepas pun ada. jumlah untuk buat asrama sama juga. so saya abaikan.

    ReplyDelete
  23. saya pun terima wa yg sama setelah menderma masih byk wa yg masuk dan saya mula rasa kurang senang bila wa tu mula minta nak pinjam duit dan akan membayar secara ansuran. Saya mencadangkan mereka utk minta bantuan dari Pusat Zakat or Baitulmal tapi no response. Esok masih lagi hantar message. Memang something is not right somewhere.

    ReplyDelete
  24. sedekah enterprise ni betul ke atau scamer.hari2 dapat wasap minta derma.

    ReplyDelete
  25. *Assalamualaikum*
    *Salam bahagia*
    Alhamdulillah saya sudah hampir 10 tahun bersama *anak yatim dan fakir*
    Menjalani *fasa ujian,*
    Saat terpaksa *keluar dari madrasah* lama..menumpang di *penempatan sementara* yg *padat dan sempit*������

    Hingga kini ujian *tetap berterusan....*
    Mungkin akan datang *lebih lagi*..itu *Haq Allah.*.
    Kerana *ada kebaikan di sulami ujian*

    *dunia sekadar persinggahan* *sementara...*
    Tapi hargai sepenuhnya...
    Isi dengan *kebaikan sebanyak nya...*
    Kerana akhirat *kekal selamanya..tiada noktah*

    *Sehebat mana* pun amalan *kebaikan...*
    *Seburuk mana* pun *perbuatan...*
    Yang penting *penghujung hidup kita..*

    Allah Maha *Penyayang*
    Allah maha *mengasihani*
    Burulah *Rahmat Allah* dengan *SEDEKAH, INFAK,* selagi masih ada *KESEMPATAN HIDUP.*

    Kerana sampi waktu kita akan *PERGI BUAT SELAMANYA...*
    meninggalkan semuanya....
    yang akan dibawa hanyalah *Amal SEMASA kita didunia..*

    �� *SAYANGI ANAK YATIM*
    �� *KASIHANI FAQIR MISKIN*
    �� *Mohon bantuan dana untuk siapkan Ubahsuai penempatan baru untuk mereka*
    ������������

    Akaun Rasmi
    *Sedekahlah Enterprise*
    *552107625562*
    MAYBANK
    *Ustaz Hj Mohd Zamzuri*
    Tel 01131414865 @ wasap.my/601131414865

    *Mohon info kemasukkan*

    ReplyDelete
  26. Dah 2 kali juga terima wasap dr sedekahlah enterprise ni tapi hati tak terdetik utk sedekah kali ini.. harini tiba2 rasa nak google dan dpt baca maklumat dari anda semua.. jauhkanlah kami dari mereka yg membuat kemungkaran berlandaskan agama

    ReplyDelete
  27. Sama.. hari2 dapat Whatsapp dr Sedekahlah Enterprise ni.. macam memaksa pun ada.. td igt nk transfer mlm ni.. tp tergerak hati nk google.. terus tak jd.. sbb biasanya yg betul2 Pusat Tahfiz, nama acct diorg adalah nama Pusat Tahfiz tu

    ReplyDelete
  28. *SYUKUUURR.. Alhamdulillah..*
    210 si YATIM FAQIR baru saja usai BERSAHUR..

    *YA ALLAH...*
    Kami Bersyukur pdMu kerana DiRezekikan Bersahur dgn sekadar yg Termampu kami...

    *Duit utk berbuka Puasa tak ada lagi*

    *YA ALLAH..*
    Datang kan lah kpd kami insan yg SUDI BERKONGSI Rezeki dgn kami utk sama2 menyantuni 210 anak2 asnaf ini dgn menaja sahur, berbuka Puasa dan moreh Mereka..

    *ASSALAMMUALAIKUM WRT..*
    Kepada sahabat yg budiman.. Apa khabar?

    *Info menarik yg nk di kongsikan:*
    HARI NI KHAMIS 26/7/18,
    INSYAALLAH... 210 anak2 yatim faqir di sini Terus Istiqamah berpuasa SUNAT khamis..

    *" Jika sekarang ini Ada Ahli keluarga yg sakit, dh lama kahwin tapi belum ada zuriat, terlibat kemalangan, anak2 dlm peperiksaan, masalah suami isteri atau lain2 ujian.."*
    WhatsApp ja pd sy ya.. InsyaAllah.. Kami disini akan adakan majlis khusus kpd para Penyumbang

    Yg berhajat Menaja Sahur, berbuka Puasa dan moreh 210 anak2 asnaf ini..

    *UTK TAJAAN SEORANG PELAJAR HANYA RM15 JA,*
    Boleh bank In@Transfer ke acc Rasmi madrasah
    *SEDEKAHLAH ENTERPRISE*
    5521 0762 5562 MAYBANK

    Setelah bank in, INFO semula pada saya bagi Tujuan catitan, mengambil keberkatan sebagai LAFAZ /AQAD dalam berurusan..
    TABIB USTAZ MUHAMAD BILAL
    wasap.my /60194046479

    " Marilah kita Gembirakan 210 anak2 KESAYANGAN ALLAH SWT DAN RASULNYA ini walaupun hanya kos sesuap makanan"

    *Tentu BESAR GANJARANNYA..*

    *Nota:* sebelum berbuka Puasa nanti, 210 Anak2 asnaf ini akan adakan majlis tahlil bacaan yassin dan Doa HAJAT.. Kalau ada apa2 nak didoakan, boleh senaraikan dan berikan pd saya sebelum jam 6.30pm nanti berserta Resit bantuan..


    Dapat jgk wasap..tak pernah terdetik nk kaji..tpi tah cam mne terdetik nk search jgk n jumpa pasal ni ..saya ada mesej n zakat kuala muda kedah katanya ' pihak mereka masih cuba dapatkan detail dari pusat tersebut dan pusat tu masih belum sah taraf pendaftaran dan hanya berdaftar dengan ROS..sekian

    ReplyDelete
  29. Saya juga trima wsp stiap hari kdg2 2 kali sehari pagi & ptg. Tgk ayat srupa tapi nama pnerima berbeza. Cukup hntr video pula tu...bila dah baca komen shbt2 dsini timbul pula kmusykilan

    ReplyDelete
  30. Salaam.. Sy pun boleh kata hari2 dpt wassp dr pusat rawatan amal ni. Tgk nama yg minta sumbangan ni pun semua lain2..mcm sy dr thabibah khalsum. Sy pun rasa diorang juz rebranding je nama tahfiz tu sbb sblm ni tahfiz tu dah diarahkn tutup oleh JAIK. Selidik dulu sblm menyumbang, sbb yg sy risaukn kemana sbnrnye wang kita tu disalurkn.. Sbb yg kita tau sblm ni penaung pusat tu mengamalkn ajaran azhar Wahab yg sememangnya da difatwakn sesat. Wallahua'lam

    ReplyDelete
  31. Betul ke tak PRA nih? Ingat nak sedekah tp bila baca komen gini risau plakk... Sapa ada info dari pejabat agama islam kedah tlg share yerk..

    ReplyDelete
  32. Sya pun dh kena.. Dah menderma pun..hari2 dpt wssp minta derma.. Mcm x logik..nak pinjam la..byar sikit2..sya blok je no dia..

    ReplyDelete
  33. sy pn sama,
    harap kita senarai berapa byk ustaz n ustazah kat sini, sy terima wasup dr tahun lepas , nama dh 2 kali bertukar.
    nk kna check, klu betul okla, kita nk pastikan supaya sampai pd yg berhak.
    1. ustaz latifah

    ReplyDelete
  34. saya baru je dapat whatsapp, atas nama Tbh Ustazah Khalijah. merayu jgn block dia, siap send video sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ustazah sayidah.. sy dpt dr ustazah tu.

      Delete
    2. ุจِุณْู…ِ ุงู„ู„ّู‡ِ ุงู„ุฑَّุญْู…َู†ِ ุงู„ุฑَّุญِูŠْู…ِ ,

      ุงู„ุณَّู„ุงَู…ُ ุนَู„َูŠْูƒُู…ْ ูˆَุฑَุญْู…َุฉُ ุงู„ู„ู‡ِ ูˆَุจَุฑَูƒَุงุชُ

      *SALAM JUMAAT*
      *Ya Allah..*
      Kami mohon.. *yang membaca setiap maklumat* yang kami hantar ini.. *sedia menerima tanpa rasa jemu..*

      *Jadikanlah talian ini, talian kasih antara masyarakat dan anak yatim faqir..*
      *Menyantuni*
      *Menyokong*
      *Membantu*
      *Mendoakan*

      Banyak *hikmah yang tersembunyi di sebalik maklumat yang di sampaikan* ini..

      *Semoga Allahu Rabbi...*
      *Meredhoi setiap usaha dan perjalanan hidup* kami..tiada lain yang kami pohonkan ya Allah..
      *HANYALAH KEREDHAAN DAN RAHMATMU..*
      ____________________________

      �� *RAYUAN DANA UNTUK SIAPKAN SISTEM KESELAMATAN BOMBA MADRASAH. MEMERLUKAN RM 55,000.00 RIBU*

      ������������

      *KOS YANG DIPERLUKAN SEGERA:*

      *1.) Pintu KESELAMATAN (setiap bangunan)*

      1 pintu keselamatan RM1500 *(termasuk kos pasang)* × 37 pintu
      *Keseluruhan = Rm55,500*
      ____________________________

      *Tolonglah kami...*
      Selagi tidak selesai kelengkapkan keselamatan
      Permohonan *CF* untuk tinggal di penempatan baru, tidak akan mendapat kelulusan...
      walaupun asrama kami telah siap...

      *Mohon pinjaman atau sumbangan untuk siapkan*
      *Kos pintu keselamatan rm55,500*
      *Pihak madrasah akan membayar semula pinjaman mengikut persetujuan...*

      Kami perlukan Dana secepat yang boleh. Kasihanlah pada 210 orang Anak2 Yatim dan Faqir
      *Sudah 2 tahun lebih tinggal bersempit2 berpanas2 amat padat di rumah cikgu2.*

      BANTULAH kami...
      Amin3 ya robbal alamin....

      *PUSAT RAWATAN AMAL*
      (Pusat jagaan anak yatim dan fakir)
      *No 959-972 OFF Jalan Zamrud,*
      *Taman Pekan Baru 08000,sungai petani kedah.*

      *Akaun rasmi*
      *PUSAT RAWATAN AMAL*
      502175002459
      *Maybank*

      Sebarang pertanyaan Hubungi :
      *Ustazah Norliza*
      019 4803061
      *Mohon info kemasukkan*
      *Mohon sebarkan*

      Delete
  35. Ramainya org dpt wassap..sy pun dapat juga. Boleh kata hari2.. Dr cikgu huda

    ReplyDelete
  36. saya komen disini bagi tujuan pencerahan kepada komen2 yang sebelum ini dan saya sedikit pn tiada kaitan dengan Pusat Rawatan Amal ini.
    Saya telah menghubungi pejabat kebajikan masyarakat kedah (04-7001700) dan bertanya berkenaan Jabatan Kebajikan Amal adakah mereka berdaftar dengan JKM Kedah. Jawapan yang diberikan ianya tidak berdaftar dengan JKM Kedah. NAMUN, ianya berdaftar dengan ROS dibawah Pusat Rawatan Amal dan ianya dibawah pengetahuan JKM Kedah dan memamg JKM Kedah memaklumkan kepada saya bahawa memang Pusat Rawatan Amal menguruskan anak2 yatim.Diharap dengan perkongsian saya ini dapat memberi pencerahan kepada sesiapa yang ingin menderma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah ada hubungi pejabat JKM, ada ambil gambar bukti tak salinan pendaftaran tu, share la di sini. Sebagai langkah membersihkan nama PRA. Selagi tak ada bukti, selagi tu aktiviti PRA masih diragui. Banyak lagi rumah anak2 yatim, tetapi PRA ni agak agresif dari segi meminta derma seolah2 tiada langsung sumbangan yg pernah diberikan oleh orang ramai ataupun badan2 lain.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Sy dah berkunjung ke pusat rawatan amal semalam. Berdasarkan apa yg dilihat semuanya ada. Jumlah anak-anak yang ramai. Semuanya kelihatan seronok di sana. Tenaga pengajar semua hafal nama anak2 mereka. Anak-anak dihantar ke sekolah kebangsaan berdekatan. Mmg ramai dan mmg serba kekurangan. Alhamdulillah, berkat sumbangan tuan-tuan dan puan-puan, pelbagai pemvaharuan dapat dilakukan.

      Saya sarankan, buat sesiapa yg ada rasa sangsi, pergilah melawat kawasan tersebut. Pintu mereka sentiasa terbuka. Sebelum menimbulkan lebih rasa sangsi pada org lain, mungkin lebih baik jika dapat terus lihat dgn mata sendiri.

      Sy ada ke sana dan ada tangkap gmbr sijil ROS nya. Tp tak reti nak post di sini. Kalau ada yg nak, boleh contact saya. Komen anda akan dihantar ke emel sy.

      Delete
    4. Pernah baca komen bila JKM minta dokumen spt sijil kematian waris utk bukti ank yatim...sijil gagal diberi

      Delete
    5. @wan rizal, ko pon same gak bersyubahat. Alamat pusat rawatan tu dlm google maps pon tunjuk bangunan TNB je.

      Delete
  37. Saya baru dpat whatapp hari ni..dia mengaku namanya siti khadijah pelajar dekat pusat rawatan amal..setelah baca komen2 di atas jadi xikhlas nak menderma..hmmmm..so saya abaikan ja..

    ReplyDelete
  38. Saya baru dpat whatapp hari ni..dia mengaku namanya siti khadijah pelajar dekat pusat rawatan amal..setelah baca komen2 di atas jadi xikhlas nak menderma..hmmmm..so saya abaikan ja..

    ReplyDelete
  39. Assalammualaikum wbt....Moga saudara semua sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah. Jika tak keberatan bantulah sedikit lagi untuk pembayaran catering pada malam ini. Rebutlah peluang di malam Jumaat ini pahala SEDEKAH yang berlipatkaliganda.... Insyaallah, moga SYURGALAH buat yang istiqomah membantu acc MAY bank pusat rawatan amal 502175002459 saya ustazah latifah 01115181729 01110232040<-- nape nom acc saya dapat lain ek..

    ReplyDelete
  40. Assalamualaikum Tuan...
    Maaf mengganggu di waktu2 begini..
    Semoga Tuan sekeluarga sihat walafiat di samping keluarga tersayang...

    Moga Allah beri kesempatan masa untuk Tuan *MENONTON VIDEO* dari Madrasah di atas..๐Ÿ‘†๐Ÿป

    InshaaAllah,mudah2an Tuan Dapatlah bantu anak2 kesayangan Rasulullah SAW ini untuk Tajaan Puasa Sunat khamis mereka pada hari ini..๐Ÿ˜ข ๐Ÿ—ณ ๐Ÿ—ณ

    Jika ada yang sudi menaja boleh masukkan ke akaun rasmi madrasah ini๐Ÿ‘‡๐Ÿผ
    *Akaun rasmi*
    *PUSAT RAWATAN AMAL*
    502175002459
    *Maybank* ๐Ÿฏ

    Hubungi
    ๐Ÿ“ž *Cikgu Ema*
    wasap.my/60176498653

    *Mohon info kemasukkan*
    *Mohon sebarkan*
    *Moga Allah Merahmati Usaha Kebajikan Menyantuni Anak2 yatim Faqir disini*

    ReplyDelete
  41. Cikgu Ema plak dah ๐Ÿ˜‚

    ReplyDelete
  42. MAKLUMAT PUSAT RAWATAN AMAL (PRA) atau PERTUBUHAN PENDIDIKAN DAN LATIHAN AMAL BISTARI atau PUSAT JAGAAN ANAK-ANAK CAHAYA AMAL BISTERI.

    Mereka tular rayuan bantuan anak yatim miskin dalam media sosial atas nama PUSAT RAWATAN AMAL, apabila berurusan secara rasmi dengan PEJABAT AGAMA DERAH KUALA MUDA, mereka guna atas nama PERTUBUHAN PENDIDIKAN DAN LATIHAN AMAL BISTARI (PPLAB) – rujukan daftar PPM-001-02-07042014 di bawah ROS pada 7 April 2014, di alamat KM 17, Kampung Permatang Ibus, Jalan Yan, Kuala Kedah. Manakala berurusan secara rasmi dengan JKM Sungai Petani pula, mereka guna nama PUSAT JAGAAN ANAK-ANAK CAHAYA AMAL BESTARI yang didaftarkan di bawah SSM pada 23/7/2017 (Asrama anak yatim miskin). Aduan orang ramai kepada JKM pula atas nama PUSAT RAWATAN AMAL. Sebenarnya tidak ada rekod surat menyurat atas nama PRA.

    Nama ini (PRA) tidak pernah digunakan ketika berurusan dengan JKM dan juga tidak pernah wujud nama PRA ketika mereka berurusan dengan Pejabat Agama. Mereka masih gagal untuk menyerahkan dokumen yang diminta oleh JKM dan Pejabat Agama. Dokumen yang diminta antaranya ialah dokumen anak2 yang tinggal di pusat tersebut. Jika anak yatim, mistilah ada salinan sijil mati ayah. Juga lain-lain dokumen bukti alamat dalam sijil lahir anak2 ini berasal dari negeri mana.

    Sebelum ini nama Pusat Tahfiz Amal Bestari, yang menjadi Pengetua ialah HAJI MUSLIM AB KARIM. Setelah beliau ditangkap dan dipenjara dan kini mereka tukar nama Pusat Jagaan Anak-anak Cahaya Amal Bestari dan pengetua baru Zainal Abidin bin Haji Abu Samah. Mereka ini berasal dari kumpulan ARQAM yang diharamkan oleh kerajaan.

    Apabila arqam diharamkan, mereka tubuh kumpulan baru bernama Al-Mansor. Semasa mereka bergerak atas nama Al-Mansor, bermulalah Pusat Tahfiz Amal di Bandar Amanjaya Sungai Petani. Budak-budak ini kononnya anak yatim miskin dihantar untuk punggut derma di seluruh Negara. Apabila pihak berkuasa menggambil tindakan, mereka tukar strategi kepada jualan amal. Selepas itu mereka berpindah ke KM 17, Kampung Permatang Ibus, Jalan Yan, Kuala Kedah.

    Ada 2 surat dari Jabatan Agama dihantar supaya pusat tersebut ditutup tetapi mereka masih bertahan sehingga perjanjian sewa tanah dengan tuan tanah tamat dan mereka diusir keluar. Akhirnya mereka berpindah ke Taman Pekan Baru, Sungai Petani dalam Kariah Masjid Taman Intan. Kesah mereka ini tidak perlu saya detailkan sebab boleh menulis sebuah buku.

    Ada dua kumpulan pecahan ARQAM tapi saya hanya fokus kumpulan Al-Mansor yang telah difatwakan ajaran sesat. Kini mereka tidak lagi menggunakan nama Al-Mansor untuk bergerak. Semasa peringkat awal wujudnya pecahan kumpulan ini dari ARQAM, mereka tubuh Pusat Tahfiz Amal di Bandar Aman Jaya, Sungai Petani. Ketika itu mereka menggunakan anak-anak mereka (anak-anak ahli) untuk punggut derma seluruh Negara. Ketua mereka adalah Azhar Wahab yang bergelar Raja Sakti atau Raja Azhar bin Raja Wahab.

    Selepas itu mereka berpindah PUSAT TAHFIZ AMAL di alamat KM 17, Kg. Permatang Ibus, Jalan Yan, Kuala Kedah. Pusat Tahfiz Amal di Bandar Aman Jaya Sungai Petani dijadikan pejabat YAYASAN HANG TAWI yang dipengerusikan oleh Raja Azhar bin Raja Wahab.

    Saya harap kalian di luar sana, jika ada sebarang pertanyaan dan masalah mengenai isu PUSAT RAWATAN AMAL (PRA) ini terus berhubung dengan Pejabat Agama Daerah Kuala Muda Sungai Petani dan JKM Sungai Petani. Tanya sendiri isu ini dan apa tindakan yang telah mereka lakukan dan akan lakukan.

    PERHATIAN :
    1. Gunakan kemahiran siasatan dan bertindak secara profesional
    2. Turun padang ambil tahu
    3. Jangan mudah tular sebarang isu sebelum sahkan
    4. Jangan mudah simpati sebelum maklumat tersebut ditularkan
    5. Jumpa agensi yang terlibat untuk pastikan isu ini. Jabatan Agama & JKM rujukan utama

    Mereka gunakan Ayat Al-Quran dan Hadis untuk mendapat simpati masyarakat.

    ReplyDelete
  43. Sedikit sejarah penempatan belajar di SK Taman Intan. Pada 6 Ogos 2017 pihak sekolah, SK Taman Intan menerima seramai 117 orang pelajar yang tidak pernah bersekolah di mana-mana sekolah Kerajaan atau Bantuan Kerajaan. Mereka ini hanya belajar pendidikan sendiri di bawah kelolaan Pertubuhan Pendidikan dan Latihan Amal Bistari sendiri.

    Satu majlis telah diadakan untuk mengalu-alukan kedatangan semua pelajar dari Pertubuhan Pendidikan dan Latihan Amal Bistari (PPLAB) ke Sekolah Kebangsaan Taman Intan. Majlis tersebut dihadiri oleh Ketua Sektor Pengurusan Sekolah, Tuan Haji Rozaini bin Ahmad, Ketua Unit Pengurusan Sekolah Rendah, Encik Jasni bin Md Kechik dan Penyelia Kanan Pengurusan Murid, Encik Mohd Shakib bin Mohd Salleh.

    Malah turut dihadiri oleh Pegawai Pejabat Daerah Kuala Muda, Encik Mahadhir bin Ismail, Encik Ahmad bin Hashim dan Puan Zuraida binti Zakaria. Turut hadir bersama pemangku Pengetua Pertubuhan Pendidikan dan Latihan Amal Bistari, Encik Zainal Abidin bin Abu Samah, oleh sebab Pengetuanya Haji Muslim bersama isteri ditangkap polis. Pegawai dari Jabatan Kebajikan Masyarakat, Puan Norsuyani binti Mohd Noor dan Puan Azizah binti A. Razak, Pegawai Perhubugan Sekolah (PPS) Siti Salmah binti Shaik Saim dan Sarjan Samsudin bin Ismail (Pegawai Perhubungan Sekolah dari IPD Daerah Kuala Muda).

    Pada tahun ini 2018, murid-murid daripada PPLAB adalah seramai 120 orang, 119 daripada aliran perdana dan seorang daripada kelas pendidikan Khas iaitu Nur Saidatul Syazia binti Azfar, OKU Kategori Pembelajaran Lembam.

    DATA MURID MENGIKUT KELAS SK TAMAN INTAN:

    1A lelaki 9 orang, perempuan 13 orang. 2A lelaki 6 orang, perempuan 9 orang. 3A lelaki 11 orang, 13 perempuan. 4A lelaki 4 orang, perempuan 11 orang. 5A lelaki 15 orang, perempuan 9 orang. 6A lelaki 10 orang dan perempuan 9 orang. Intan 1 (PPKI) perempuan 1 orang.

    Bangunan yang mereka guna hari ini perjanjian sewa selama 3 tahun bermula 1 Januari 2017 (three (3) years.

    Sewa bulanan RM14,000 sebulan.

    Deposit RM42,000 (Ringgit Malaysia Forty Two Thousand only).

    Stamping Date (03/10/2017) LHDN sebanyak RM1,326.00 Address – No. 959-972 (registered owner of all that fourteen (14) units of double storey), Off Jalan Zamrud 6, Taman Pekan Baru, 08000 Sungai Petani, Kedah.

    Mudir Tabib Pusat Rawatan Amal Ustaz Razif mengatakan Encik dan kawan-kawan Encik yang masih menabur benih fitnah dan umpatan. Malam ini InsyaAllah dibaca yasin khusus dan doa hajat untuk encik dan mereka. Macam-macam kata-kata mereka melalui media social menuduh pihak saya membuat fitnah. Mereka masih tidak mejawab perntanyaan saya, pejabat agama, JKM dan SK Taman Intan, minta maklumat sijil kematian ayah (jika anak yatim), salinan KP ayah ibu, salinan sijil nikah, salianan Mykid dan salinan dokumen hak penjagaan. Banyak lagi maklumat yang diperlukan sebagai bukti setakat ini mereka masih gagal sediakan. Kesimpulan budak-budak ini adalah anak-anak ahli dan anak-anak mereka sendiri.

    SEKARANG INI MEREKA BERGERAK KE SELURUH NEGARA ATAS NAMA ‘SEDEKAHLAH ENTERPRISE @ CIMB 8603280292’

    Hasil Siasatan Awam:

    Ustaz Kamaruddin Kassim,
    Presiden,
    Pertubuhan Menangani Gejala Sosial Malaysia
    (UNGGAS MALAYSIA)

    ReplyDelete

  44. Assalammulaikum, Saya dpt message melalui telegram.
    nhy fiznurf, [07.09.18 12:36]
    maaf ganggu ...sy ustazah Hafiza
    dr pusat jagaan anak2 yatim dan faqir di s.petani ...ingin bertanya adakan blh bantu ustazah viralkan pencarian dana amak2 kami disini...klu tidak keberatan la na

    nhy fiznurf, [08.09.18 06:33]
    [Forwarded from nhy fiznurf]
    assalamualaikum
    sy mulakan dengan alamat
    pusat ini ...

    nhy fiznurf, [08.09.18 06:33]
    [Forwarded from nhy fiznurf]
    *PUSAT RAWATAN AMAL*
    *Rumah Kedai 2 Tingkat No. 959--972, Jln. Zamrud 6 , Taman Pekan Baru, 08000 Sungai Petani, Kedah Darul Aman* .

    nhy fiznurf, [08.09.18 06:33]
    [Forwarded from nhy fiznurf]
    [ Location ]
    https://maps.google.com/maps?q=5.640287,100.471911&ll=5.640287,100.471911&z=16

    nhy fiznurf, [08.09.18 06:42]
    [Forwarded from nhy fiznurf]
    dan ada video sejarah anak2 sebelum berpindah ke s.perani ๐Ÿ‘‡

    nhy fiznurf, [08.09.18 06:42]
    [Forwarded from nhy fiznurf]
    [ Video ]

    nhy fiznurf, [08.09.18 06:46]
    [Forwarded from nhy fiznurf]
    Banggunan 14 pintu rumah kedai beralamat diatas ini sudah dibelikan dan diwakafkan untuk anak2 yatim dan faqir di pusat rawatan amal..
    cuma dgn pihak berwajib disuruh berdaftar sebagai pusat jagaan sudah kami regester dgn ssm bln 7 tahun lepas ...cuma syarat untuk meneruskan pendaftaran dgn jkm dan beberapa jabatan lain untuk bantuan tetap kami kena pastikan anak2 di banggunan ini dan lulus CF untuk diduduki
    untuk dana tetap kami staff2 bergerak dalm jualan amal dan rawatan islam tuan..cuma masa agak terhad byk terikat dgn anak2 disini... sbb tulah kami viralkan ..sbb segala perbelanjan dr segi mkn minum belanja harian pembangunan ubah suai semua ditanggung oleh pusat rawatn amal ...tuan ...sy kongsikan perbelnjaan harian anak2 disini ๐Ÿ‘‡

    nhy fiznurf, [08.09.18 06:46]
    [Forwarded from nhy fiznurf]
    DANA TETAP MADRASAH
    1.Jualan
    2.Rawatan Islam

    PELAJAR SERAMAI 210 ORANG
    TERDIRI ANAK2 YATIM DAN FAQIR
    ( ASNAF)

    KEPERLUAN HARIAN DAN BULANAN MADRASAH

    JUMLAH BELANJA HARIAN
    240 ( saku ke sek keb )
    + 280 (MYK knderan ulang alik )
    + 2100 (mkn sehari 8 buah rumah )
    = *RM2614.00 Sehari*

    Tak termasuk makan minum warden/cikgu2 yang menjaga mereka, dan juga lain2 bayaran seperti:

    -Sewa rumah.
    -Bil api/air.
    -Byr kenderaan.
    -Repair kenderaan rosak.
    -Sewa rumah

    ๐Ÿ‘‰Purata perbelanjaan keseluruhan madrasah yang diperlukan dalam *sebulan lebih kurang RM150 Ribu*.
    itu pun tidak termasuk dana ubah suai banggunan.


    nhy fiznurf, [08.09.18 06:55]
    [Forwarded from nhy fiznurf]
    sy kongsikan banggunan sebelum dan perkembangan terkini

    ReplyDelete
  45. Astagfirullahalaziim sy pn terkena boleh kata2 hari2 mesej dgn kata2 yg mengguris hati. Sy dh bank in minta dan minta lagi mula2 sy pn pelik mcm memaksa. Semoga sedekah yg sy hulurkan di pergunakan utk kebaikan. Terima kasih atas info

    ReplyDelete
  46. https://www.google.com/amp/s/penyusakti.wordpress.com/2017/05/08/pengerusi-pusat-tahfiz-amal-didakwa-perdagang-kanak-kanan/amp/

    pengurus pusat amal di dakwa atas tuduhan memoerdagangkan kanak2

    ReplyDelete
  47. Assalamualaikum.. saya pun terima mesej wassap dr PRA ni (Tabibah Rozita) sejak 5 july 2018 hingga sekarang.. setiap hari masuk mesejnya.. tp semalam dia minta derma utk berbuka anak2 yatim tu yg berpuasa sunat Asyura.. n terbuka juga utk menderma mlm td.. tp bila hari ni dpt lg mesej utk bina kolah wuduk, rasa lain mcm plak.. bila google, hmmmm.. ok.. bole block la no fon tu.. terima kasih semua..

    ReplyDelete
  48. Assalammualaikum.. sy pon slalu terima msg dr ustaz razif nie..lame dh.. sejak taon lps..mmg slalu derma gak.. hrp2 disalurkn pd ank2 yatim tu.. lama dh sy terima msg dr ustaz nie.. kdg2 mcm paksa utk kite derma.. kdg2 jd bosan sbb hari2 mcm meminta2.. klu btl la ustaz nie menipu.. moga Allah bg keinsafan n kesedaran pd dia..


    Assalamualaikum
    Salam Selawat
    Salam Puasa Sunat Isnin
    17/9/18
    Kak apa khabar?, *Ibu ayah* kak pula apa khabar? _Puasa Hari ni kami nak mendoakan *ayah dan ibu kak*_(jika ada yang meninggal kami akan hadiahkan Tahlil)

    *Sebagai Pengetua Madrasah๐Ÿ˜”* saya minta tolong jika Kak ada kelapangan *selepas membaca mesej ini* tolonglah sebarkan *ianya beserta Video* ini sekali..
    Semoga dengan demikian *bertambah rezeki, umur dan kesihatan kak*. Amin
    ๐Ÿ‘‡๐Ÿพ
    " *Sedekahlah untuk ibumu*".. Itulah Pesan Baginda Rasulullah saw pada seorang Sahabat yang mahu *terus berbakti* untuk ibunya..

    Jadi saya mohon Kak tulis pada saya *nama ayah ibu kak hari ini*  kerana *sebelum berbuka hari ini* Warga Yatim dan Faqir Madrasah nak mendoakan ayah ibu kak semoga Allah memberi mereka kedudukan yang bahagia disisiNya. *Sedekah dan Doa dari Anak Yatim* inilah *hadiah yang terbaik* untuk ibu dan ayah kak.

    Berkat sedekah Kak selama ini semoga Allah turut *menaikkan darjat* ibu dan ayah kak. *Niatkanlah pahala* menjamu makan pada anak yatim dan faqir ini untuk mereka. Tidak akan rugi dan sia sia pahala sedekah ini.

    Untuk  *Puasa Sunat Isnin* ini saya tidaklah minta banyak jika Kak tidak mampu, cukuplah Kak *Menaja/Sponser๐Ÿ—ณ* Seorang Dua Pelajar Berpuasa. Kos Tajaan Seorang Pelajar adalah *Rm15 sahaja*
    (Sahur Berbuka dan Moreh).
    *Dari 210* Pelajar tu Kak Tajalah
    Berapa yang mampu Contoh Kalau nak *Taja 5 Orang Rm15x5=Rm75* sahaja. Bayangkan kak dah menjamu 5 orang miskin makan, SubhanAllah
    Namun jika Kak mampu sedekah lebih dari itu *amatlah kami hargai*. Amin

    Kami perlu bayar pada Pihak Katering _*selewatnya jam 10 Malam Hari Ini๐Ÿ˜ฅ*_.

    Kak, _*pihak Madrasah menempah makanan melalui Katering hanya ketika Puasa Sunat sahaja kerana Inilah saja antara cara kami nak gembirakan 210 Anak Yatim dan Faqir Madrasah yang tidak kemana mana seperti kanak kanak lain dan mereka sentiasa dalam serba kekurangan. Hari hari biasa memang kami masak sendiri๐Ÿ˜”*_.
    Dan sebenarnya inilah juga *peluang* yang Allah bagi pada kak untuk *terus bersedekah*, syukur..๐Ÿคฒ๐Ÿพ๐Ÿ˜ญ

    ************๐ŸŒบ***********
    *Nombor Akaun Rasmi Madrasah*
    *Maybank*
    *5021 7500 2459*
    *Pusat Rawatan Amal*
    ( Jika Dah Bank In/Transfer *Maklumkan Kembali Ya* Sebab Amanah
    Pada Saya Untuk *Merekodkan* Setiap Kemasukan Demi *Manfaat Anak Yatim dan Faqir*)

    Pengetua Madrasah
    Tabib Ustaz Abdul Razif
    *013 528 4286*


    yg nie msg smlm
    ๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

    ๐Ÿ˜ขAssalamualaikum
    Masih sempat lagi sebelum jam 12 malam ni..
    Manalah tahu berkat sedekah 10 Muharam hari ini Allah *panjangkan umur sampai Muharam seterusnya*..

    Marilah segera berebut sedekah untuk Iftar Puasa 10 Muharam Pusat Rawatan Amal..
    Nabi kata pahala sedekahnya mengalir dan terus mengalir..

    Baki Iftar Hari ni hanya Rm500 saja lagi..
    Sedekahlah walaupun 10 Ringgit..

    *Dah bank in maklumkan ya*..

    ReplyDelete
  49. *Assalamualaikum*
    ๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ
    *Airmata ini*๐Ÿ˜ญ *datang dan pergi*
    Mengharap jika *ada yang sudi..* Membantu dan *menyantuni*

    *Bukan untuk kepentingan kami..* Tapi untuk *anak yatim faqir..* Yang *bukan darah daging kami*.. Tapi kami anggap *seperti anak sendiri..*

    *Kita sama saja*..tiada beza..
    Sebagai *makhluk Allah yang saling mengasihani..*

    Anak yatim *bukan untuk di pandang sepi*..
    Rayuan dan rintihannya *satu amanah Allah yang perlu di perhati..*

    Moga tanggung jawab ini *sama kita pikul dan sama menghargai..*

    *Bukan minta belaian mewah*
    Cuma *secubit rezki untuk di kongsi..*

    *Bantulah kami* membesarkan mereka.. *walaupun rm10 sebulan*
    ๐Ÿ—ณ๐Ÿ˜ญ
    ๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ง๐Ÿ’ฆ

    *PUSAT RAWATAN AMAL*
    ๐Ÿ—ณ๐Ÿ˜ข
    (Pusat jagaan anak yatim dan fakir)
    *No 959-972 OFF Jalan Zamrud,*
    *Taman Pekan Baru 08000,sungai petani kedah.*

    *Akaun rasmi*
    *PUSAT RAWATAN AMAL*
    502175002459
    *Maybank*
    Hubungi
    *Ustaz RAMLI YUNUS*
    *019 4542462*
    *Mohon info kemasukkan*
    *Mohon sebarkan*

    ReplyDelete
  50. di rnr seremban. sy disapa remaja minta derma. atas nama pra ni lah. saya org sg petani ajak lah dia sembang. dan saya pun ada tahfiz juga. sy tanya2. nasihat. tp dia ttp nak cakap uasaha masinh2 lah hurm... saya ckp awak x pwnat ke sampai kui 11 mlm mcm ni dia kata kerja utk bantu anak2 yatim kwn2 sy. sy ckplah sudahlah. baik awak cari keje yg x perlu nak malukan diri sendiri.

    ReplyDelete
  51. Aslm saya pun dah banyak terima whatsapp mcm ni tapi nama lain. Dan dah confirm dgn sahabat yg tahu pergerakan mrk ni. Elok kita berhenti drp menyumbang kpd mmereka yg cuba ambil kkesempatan

    ReplyDelete
  52. Salam. Pd pendapt peribadi sy,
    》masyarakat perlu salurkn sedekah pd masjid2, surau2, agensi/pertubuhan2 yg sah/tidk diragukan, maka sedekah kita dapat diuruskn kepada yg memerlukan dgn betul.
    》Pihak kerajaan/masjid/surau/persatuan perlu lebih proaktif utk menyampaikan hasil sumbangan masyarakat kepada yg berkaitan yg berhampiran/dibawah tanggungjawb serta didlm kawasn setempat.

    >nota: Era teknologi digital memudahkan untuk membuat amal yg baik & sebaliknya (penipuan, penyalahkuasaan/gunaan, kesempatan atas kebaikan org lain dll), selidik & berhati2.

    >p/s: Kita digalakn bersedekah seperti yg dianjurkan oleh agama. Bersedekahlah sebanyak2nya,semoga hidup kita berkat & dimurahkn rezeki =)

    ReplyDelete
  53. Saya sendiri dah pergi.. Kasihan nasib mereka di sana. Mereka ialah anak2 fakir dan juga yatim piatu. Mana yg rasa2 benda ni scam, pergi sendiri tempat ni, jumpa mudir atau timbalan mudir mereka untuk kepastian. Jangan pakai jaja cerita mereka ni scammer, sesungguhnya anda sudah berbuat fitnah. Mereka di jalan Allah, yang itu saya pasti. Berkenaan budak2 digunakan alat untuk cari duit, bukan itu matlamat mereka. Asasnya adalah mereka inginkan anak2 ini berniaga di awal usia untuk terap nilai bertawakkal kpd Allah dan byk lagi nilai lain. Kalau bab hiburan boleh pula ibu bapa hantar anak2 untuk jadi artis dan sebagainya. Tapi bab berniaga di sisi Islam, rakyat Malaysia hukum mereka memperdagangkan kanak2 lah apa lah.. Pelik kan orang islam di Malaysia ni? Renung2kan dan selamat beramal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju dengan anda. Hati saya yakin yg mereka memang melakukan kebajikan utk anak yatim. Cuma mereka sering meminta sebab belom dapat bantuan kerajaan sebab belom berdaftar, hanya boleh berdaftar bila asrama mereka siap. Kadang terasa mcm nak sgt minta org2 kaya melaysia mcm Dato Vida and Alif Syukri tu bantu mereka. Nasib saya ada kawan Malaysia yg bleh bantu transfer kepada mereka. Saya Doakan ALLAH permudahkan urusan mereka. Amin

      Delete
  54. Ya Allah. Saya pun pernah mendapat ws seperti tuan/puan. Dek simpati akan nasib anak2, tanpa fikir panjang terus salurkan bantuan. Tapi setiap hari menerima ws mahu kan lagi sumbangan sampai hati ragu2 dan tergerak untuk google. Apa yang sy harapkan saya menyalurkan kepada orang yang betul dan digunakan ke jalan yang betul. pahala kita sedekah tetap ada tapi agak terkilan tidak digunakan dan tidak membantu golongan2 yang memerlukan. Semoga golongan2 ini diberi hidayah oleh Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada akhir zaman benda yg Benar dikata fitnah... Dan Fitnah dikata benar :) Saya Yakin mereka tidak menipu, saya sering dapat update perkembangan bangunan asrama mereka. Kalau lah saya ni kaya nak sangat Infaq utk mereka. Semoga ALLAH permudahkan urusan mereka dan anda :)

      Delete
  55. ุจِุณْู…ِ ุงู„ู„ّู‡ِ ุงู„ุฑَّุญْู…َู†ِ ุงู„ุฑَّุญِูŠْู…ِ ,

    ุงู„ุณَّู„ุงَู…ُ ุนَู„َูŠْูƒُู…ْ ูˆَุฑَุญْู…َุฉُ ุงู„ู„ู‡ِ ูˆَุจَุฑَูƒَุงุชُ

    Apa habaq?
    Semoga sentiasa diberkati Dan dirahmati

    Hari ini hari KHAMIS.
    Alhamdulillah syukur anak2 yatim dan faqir disini istiqomah berpuasa sunat Isnin dan Khamis. Sudah menjadi Amalan anak2 disini.

    Jika ada rasa Nak sedekah pada hari ini, bantulah tajaan berbuka puasa anak-anak yatim faqir disini. Semoga Allah Ampunkan Dosa , Panjangkan Hayat , Kurniakan Rezeki yg tidak disangka2 aminnnn ๐Ÿคฒ

    ××××××××××××××××××××××××

    Tajaan Seorang pelajar Rm11
    (berbuka, buah, moreh)

    5 orang = Rm55
    10 orang = Rm110
    20 orang = Rm220
    210 orang = Rm 2310 (keseluruhan pelajar)

    Bantulah TAJAAN berbuka walaupun seorang pelajar hari ini ๐Ÿ—ณ๐Ÿ—ณ๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ญ

    ××××××××××××××××××××××××

    ๐ŸŒพ Ambillah peluang ini jika ada kesempatan. Tidak sia-sia amalan orang yg suka bersedekah. Kerana perkara yang paling memberi KEUNTUNGAN kepada orang2 yang telah meninggal dunia adalah sedekah dan Allah SWT akan sentiasa memanjangkan pahala dari sedekah tersebut

    ๐ŸŒน Sedekah mampu menghapuskan kesulitan hidup dan DITUTUP 70 PINTU KECELAKAAN di dunia.๐ŸŒน

    Akaun Rasmi
    PUSAT RAWATAN AMAL
    8881029131929
    Ambank

    Setelah di bank in@ transfer bantuan itu, mohon diberitahu pd saya utk rekod pihak madrasah

    Hamba yg faqir
    Cikgu Roslan
    0174985820
    Penjaga dan Unit Kebajikan Madrasah
    Assalamualaikum Puan
    Alhamdulillah, syukur, Kos Bayaran Tajaan Berbuka Puasa khamis mdrsh hari ini hanya kekurangan rm500 sahaja lagi ๐Ÿ˜ฅ.. kerana Allah saya rayu bantulah berapapun yg mampu.. moga diganjari Allah rezeki yg tidak disangka sangka, di kurniakan kesihatan yg terbaik Amiin.. saya rayu mari rebutlah peluang memberi makan anak anak yatim.. ๐Ÿคฒ๐Ÿฝ๐Ÿ˜ญ ada masa bnkin jam12 malam ini.
    (Jika dh bnkin maklumkan ya).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acc sentiasa acc bank peribadi..bkn acc rasmi..musykil ni..pd sy acc bank cimb mohamad sobre

      Delete
  56. Setiap hari minta duit. Saya yakin pusat tu wujud. Tapi siapa yang boleh siasat ke mana duit itu disalurkan? Nama pun pusat rawatan... ada dana yang dapat dijana di situ melalui perkhidmatan yang disediakan. Meminta duit dengan pelbagai alasan setiap hari bukan cara yang betul. Buat pengetahuan semua yang komen, yang hubungi saya namanya USTAZAH ZAINAB pula. No whatsapp 0174940083.

    Pendapat saya... tempat wujud. Serba daif. Tapi duit sumbangan seperti tak sampai kepada tujuan asal meminta.

    ReplyDelete
  57. Saya dapat di Tabib Cg Huzaifah
    0134200851

    *Akaun rasmi*
    *PUSAT RAWATAN AMAL*
    502175002459
    *Maybank*


    ReplyDelete
  58. saya pon dapat wsap minta derma..bole percaya ke..dah kali ketiga saya terima wsap dari
    ustazah nurul - 0173287919...

    ReplyDelete
  59. 2 perkara yg perlu ditanya apabila ada sekolah/tahfiz/pondok dll yg minta sumbangan:

    1. Sijil pendaftaran premis/sekolah/tahfiz

    2. Kebenaran mengutip sumbangan dari majlis agama islam negeri.

    Pastikan 2 perkara dia atas ada untuk tuan puan membuat semakan kepada agensi pelaksana agama negeri.

    ReplyDelete
  60. Assalamualaikum
    "Tuan apa khabar?
    Moga sentiasa di dalam rahmat Allah

    maaf la, mungkin mengganggu..pada
    Waktu ini *TONTONLAH VIDEO SYAHDU anak yatim fakir INI* ..๐Ÿ˜ข

    *Salam silaturrahim*, salam ukhuwah, salam perkenalan, dari seluruh *210 orang anak yatim fakir miskin disini*

    *Dengan rendah hatinya* saya *Muhammad Zamri bekas pelajar madrasah ini* yg berkhidmat di MADRASAH ini kembali, ingin mengajak Tuan untuk ziarah menyantuni anak anak syurga di sini.

    *Maaf lah mengganggu* Tuan, saya tidak bermaksud apa2, sekadar untuk ajak ziarah ke madrasah kami ini, melihat sendiri dan mengeratkan silaturrahim bersama 210 anak yatim fakir ini, yang hidup Serba kedhoifan yang tiada ibu bapa di sisi,

    *Dengan nama Allah* dan Rasul saya melihat sendiri susah senang 15 tahun, ustaz ustazah di sini, untuk menjaga membesarkan kami 210 orang anak yatim fakir miskin.

    SEBENARNYA keperluan yang penting adalah, nak buat kolah wuduk ni, untuk kegunaan *106 pelajar perempuan*
    Masih Tak cukup duit masih terbengkalai

    Jika hari ni, tuan ada Rezki lebih sikit, bolehla Bantu, *berapapun* untuk siapkan kolah wudhuk, *Baki Rm2500 shj lagi*

    Untuk kolah wudhuk untuk kegunaan, 104 orang pelajar lelaki *belum lagi bina*, kos sebiji kolah *harga Rm5500*, termasuk semua kos, paiping, bumbung, water proof, mozaic, dinding zink dll..

    Untuk siapkan 2 biji kolah ini masih ada Baki *Rm8000*

    Teringat sabda Rasulullah SAW

    Dari Anas : Sesungguhnya Sa’id Ubadah datang kepada Nabi Saw, lalu ia berkata : Wahai Rasulullah, *sesungguhnya ibuku telah meninggal*, tetapi beliau tidak memberiku wasiat. Apakah bermanfaat bagi dirinya kalau aku *mengeluarkan sedekah atas namanya*?

    Nabi bersabda : “ *Ya.* Dan hendaklah engkau memberikan *sedekah dengan air* (sedekah Air) .” ( HR Thabrani)

    *Moga Kolah air wudhuk* yang diniatkan untuk wakaf ini diterima Allah...

    *Sesungguhnya wudhuklah* antara bermulanya dgn amalan amalan ,selagi anak anak ini ambil wudhuk, sembahyang, baca quran akan *mengalirlah pahala*..

    memang tidak rugi buat *wakaf kolah wudhuk* ini, antara wakaf yang berpanjangan jariahnya๐Ÿ˜ข
    subhanallah

    =================
    Akaun Rasmi MADRASAH,

    *Pusat Rawatan Amal*
    8603 1579 46 (Cimb bank )

    *Cimbank* juga boleh diTransfer terus Dari *Maybank2u* melalui (instant transfer) atau Dari Mana mana bank yang lain juga.. (tanpa dikenakan bayaran).

    Saya Muhammad Zamri
    *011 3607 4014*

    Cuma Setelah Bank In@Transfer *MAKLUMKANLAH KEMBALI* , penting utk REKOD MADRASAH khusus untuk kolah wudhuk
    ====================

    ❝ Jika tak dapat Rm50 , Rm30, *Rm10 pun* saya syukur sgt๐Ÿ˜ญ
    *Selagi anak yatim faqir* disini berwudhuk beribadah atas sumbangan Rezki Tuan, moga mencurah-curahlah rezki Tuan sekeluarga kami doakan.. ❞

    #siapkan_ kolahwudhuk

    https://maps.google.com/?cid=9834369016757473887

    ReplyDelete
  61. mcm2 cara yg digunakan..agak mencurigakan

    ReplyDelete
  62. *Assalamualaikum*

    Saya Noor Hafizah Unit Kebajikan di
    PUSAT RAWATAN AMAL(PUSAT JAGAAN ANAK YATIM DAN FAQIR)
    *No. 959-972 OFF jalan zamrud, Taman Pekan Baru,08000,sungai petani,Kedah.*

    Sedikit pengenalan tentang madrasah kami

    *PUSAT RAWATAN AMAL adalah pusat jagaan anak yatim dan faqir yg menempatkan 210 pelajar*

    Terdiri daripada umur 7 tahun sehingga 18 tahun.
    *Lelaki seramai 101 orang*
    Perempuan seramai 109 orang

    *Kami mendapatkan sumber dana melalui*
    1) Rawatan Islam
    *2)jualan barang*
    3)sumbangan orang ramai

    *Madrasah kami telah beroperasi lebih dari 14 tahun*
    Dan setakat ini tiada bantuan dari mana2 jabatan, agensi dan lain2

    *Madrasah kami masih dalam proses pengubahsuaian.* Asrama perempuan hampir siap. Asrama lelaki dlm proses awal ubahsuai.

    *Sebelum ini Madrasah kami di Alor Setar kedah..*
    Tapi kami di arahkan berpindah keluar oleh tuan tanah kerana tanah wakaf ayah nya tiada surat hitam putih...

    *Syukur kerana ada dermawan sudi membantu dan menyumbangkan bangunan 2 tingkat untuk di jadikan asrama dan tempat belajar*

    Sekali lagi kami di uji kerana bangunan itu perlu di ubahsuai..
    *Atas arahan pihak berwajib*
    Demi untuk keselesaan dan keselamatan anak2 pelajar

    *Sehingga kini hampir 2 tahun kami belum dapat menyiapkan Asrama mereka kerana kekurangan dana...*

    Ini kerana banyak pecahan dana yg perlu di agihkan termasuk

    Makan sehari saja rm2000
    *Sewa rumah penempatan sementara*
    Bayaran kenderaan
    *Bil2 bulanan*
    Duit saku anak2 ke sekolah
    *Minyak kenderaan*
    Dan macam2 perkara mendatang

    *Dana bangunan A* telah hampir menuju fasa terakhir.

    *Bangunan B* yaitu untuk asrama lelaki baru peringkat permulaan..

    *Dengan ini kami yang faqir ingin mohon bantuan pada pihak dermawan untuk membantu kami*
    Bagi meringankan tanggungan kami dalam menjaga 210 anak2 ini

    Mohon maaf puan.
    kami *sekadar ingin  menumpang lalu* di halaman wasap Puan..

    Di sini saya *sertakan nombor akaun madrasah* utk disalurkan sumbangan.

    AKAUN RASMI
    PUSAT RAWATAN AMAL
    *888 102 913 1929*
    *AMBANK*

    P/S JIKA ADA KEMASUKKAN KEWANGAN KE AKAUN MADRASAH,MOHON BERITAHU SAYA UNTUK MEMUDAHKAN PEMEGANG AKAUN MEREKODKAN KELUAR MASUK KEWANGAN MADRASAH

    *JIKA MASUK TANPA REKOD* PIHAK MADRASAH TERPAKSA MENANGGUHKAN DAHULU PENGGUNAANNYA
    *KERANA IA MELIBATKAN AMANAH ANAK YATIM*

    *Hamba yg Yatim lagi Dhaif*
    _Hubungi : 011-39799240_
    *Noor Hafizah Unit Kebajikan PRA*

    _*Mohon Sebarkan*_

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya baru mesej seorang 'bekas' pelajar.. alhamdulillah dh 2020 bilangan pelajar masih sama..bila ditanya range umur juga sama7-18 tahun..sekarang dah 2020 kot!! Maksudnya budak2 tu x membesar la ye

      Delete
    2. Satu batch dengan Upin & Ipin agaknya. Siap pakej Mail, Fizi dan keluarga 1Malaysia sekali.

      Delete
  63. Baru tadi dpt wasap ni agak meragukan

    ReplyDelete
  64. Hari2 dapat wassap dr ayat2 yg lebih kurang mcm yg korang dpt. Sy pulak dpt wassap dr individu konon bernama TABIB USTAZ BADRI. No hp +6011-1790 3657. No hp x sama ngan korang punya, tp nombor acc sama mcm korang punya. PUSAT RAWATAN AMAL - 5021 7500 2459 MAYBANK.

    ReplyDelete
  65. Assalamualaikum
    Salam Tahajud

    *Izinkan kami* menyapa tuan
    *Di malam nan berbahagia ini..*
    Sapaan penuh harap
    *Harapan di iringi doa*
    Doa yg *tidakkan putus..*

    *Agar kami dan penyumbang sentiasa di eratkan kasih*
    *Di kuatkan silaturrahim*
    Di limpahkan rezki untuk sentiasa, *istiqomah memberi..*
    ๐Ÿ‘‡
    *Hari ini kami sedang fokus dana beli barang dapur kering untuk seminggu..*
    Beras, tepung, gula, telor, kopi teh biskut dsbgainya..

    Anak2 disini *tiada ibu ayah hantar makanan ringan atau keperluan mereka*.. Semua kami sediakan.. Termasuk brg mandian, sabun basuh dsbgainya.. *Mereka pakai bersama..*
    Layanan sama rata..

    *BANTULAH KAMI UNTUK DANA BARANGAN DAPUR KERING..*
    KOS *RM2000..BELUM CUKUP*
    kami nak beli pagi esok..๐Ÿ‘‡

    Pusat rawatan amal
    502175002459
    Maybank

    *PUSAT RAWATAN AMAL*
    (Pusat jagaan anak yatim dan fakir)
    *No 959-972 OFF Jalan Zamrud,Taman Pekan Baru 08000,sungai petani kedah.*

    *Hubungi*
    *Ustaz Tabib Hussaini 011 10407820*
    *Ustzh Tbh Yusro 011 10165359*

    *info kemasukan ke akaun madrasah*

    Setiap hari dapat wasap yang sama..saya pernah transfer tapi hari ni tergerak nal google..moga Allah tunjuk.jalan.sebenar..

    ReplyDelete
  66. Assalamualaikum
    SALAM TAHAJUD

    Berhenti sejenak dan ambil sedikit masa.. Luangkan sedikit melihat info ini..

    Info yang sentiasa memaparkan kehidupan anak yatim faqir pusat rawatan amal..

    Episod duka derita.. Adakala ceria.., Hati menangis... Siapa yang tau..

    Zaman ini zaman fitnah
    Zaman manusia suka menuding jari
    Perpecahan ummat sering terjadi
    Tidak tersedar ada yang bersorak ria
    Di sebaliknya.. Yaitu syaitan yang rasa berjaya..

    Saudaraku.. Marilah berganding bahu.. Sama2 membesarkan anak2 syurga seperti anak kita..

    Moga menjadi pelapis yang mampu membela tanah air sendiri..

    Kejayaan insan bukan di tatang kemewahan
    Tapi di hidang dengan kesusahan

    Tuan puan.. Esok anak yatim berpuasa sunat khamis..

    Malam ni anak2 bangun sahur
    Sebelum sahur mereka akan berdoa..

    Sertakanlah apa saja hajat kalian untuk ansk2 syurga doakan..

    Moga doa di tahajjud ini, tidak terhijab doa2 mereka buat kita..

    Tajaan di buka sekarang..

    Sahur seorang rm 4.50
    Pelajar 210 orang × rm4. 50
    =rm950

    Berbuka dan moreh
    Seorang rm 10.50
    Pelajar 210 orang ×rm 10.50
    =2205

    Jumlah keseluruhan sahur berbuka dan moreh

    rm3150

    Tuan tajalah seberapa yang tuan mampu,.. Rm15, rm30, rm45 dan seterusnya..

    Kami amat2 menghargainya..

    Malam ini kami akan bayar dahulu catering bersahur rm950

    Bantulah tuan untuk kami mencukupkannya.. Masih kurang rm320
    ๐Ÿ—ณ๐Ÿ˜ข

    Yang dhoif
    Ustaz Abu Hassan
    012 4092961.
    Ustazah Latifah
    012 7747760.

    Akaun rasmi
    Pusat rawatan amal
    502175002459
    Maybank

    ReplyDelete
  67. ada yg siasat cakap sebahagian dari budak2 disitu anak2 tabib2 ni sendiri..wallahualam..

    ReplyDelete
  68. Tipah tertipu๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

    ReplyDelete
  69. Assalamualaikum..
    Saya ada pi lawat tempat tu drp bangunan rumah kedai biasa dah jadi tempat penginapan untuk para pelajar. Depa juga buat tangki air dan pelbagai kemudahan lain. Duit yang disumbangkan tu guna untuk lain2 tu tak tau lah.. apa yg mata saya tengok.. ada la tempat tu dan pelajar2 kat sana.. terima kasih

    ReplyDelete
  70. assalamualaikum..sy juga prnh mnderma..xbyk pun..cuma saya mmg niat untuk bantu anak2 yatim..klu menipu pun itu urusan dia ngn Allah..tapi selepas isyak saya dpt video kat wssp dari siti khatijah..dlm video tu ada lebih kurang 20 orang kanak2..sprt br lepas mmbaca quran smbil menadah tangan berkata "terima kasih en faizul kerana mmbantu kami,kami doakn en faizul sentiasa sihat"
    faizul itu nama saya,trs menitis air mata..

    ReplyDelete
  71. Pusat Rawatan Amal penempatan dan kebajikan ini memang benar..yg dikatakan itu hanya fitnah.. Allahurobbi

    ReplyDelete
  72. Saya pun dapat mesej tabibah rozita... Sekali baca nampak real. Banyak2 kali baca macam over pulak. . Memang boleh block la no dia ni. Dulu ada yayasan hang tawi dok minta derma kat pasar malam di shah alam ni...

    ReplyDelete
  73. Assalamualaikum ... saya terpangil untuk meziarahi tempat ini supaya kita rasa tidak ragu atau tertipu.... joom sapa nak pergi kita bolih bertolak hujung minggu... saya dari S.Alam ... joom ctc saya whatsapp 0193358747 kita plan satu kereta atau dua tiga kereta atau konboi motor bolih saya... nak blk hari atau nak tidur satu mlm di Oenang saya bolih bantu uruskan... whatsapp tq.

    ReplyDelete
  74. Maaf correction
    1. Konvoi
    2. Penang.

    ReplyDelete
  75. Saya pon nk kesana plan bulan 2.. dari shah alam juga..

    ReplyDelete
  76. Bagi saya Mereka memohon sedekah atas nama anak2 yatim / fakir dengan cara menghantar text di wassap ataupn sms adalah 1 perkara Yang amat bagus bagi menyedarkan diri kita akan nilai2 kebaikan/Kelebihan amal jariah terutama dengan bersedekah untuk anak2 yatim/fakir(kerana Allah)..mungkin ada antara kita sendiri Yang berkemampuan tapi tidak berkesempatan kerna terlalu sibuk dengan mencari keuntungan dunia juga berhibur, sehingga terlupA & tidak peduli akan amalan bersedekah (kerana Allah) terutama pada anak2 yatim/fakir..cuma d sini pada saya jika anda rasa was2 atau ragu2 untuk bersedekah selepas mendapat text tersebut sebaiknya hentikankah niat anda dahulu & Dan selidikilah kesahihanya ..jgan la terus d fitnah/ cela tnpa usul periksa kerna ia akn mmbuatkan kita kerugian malah mnambahkn dosa pda dri kita...

    ReplyDelete
  77. Baru dapat mesej ni hari ini, agak ragu2 apabila mereka nyatakan sumber nombor telefon saya diperolehi.

    ReplyDelete
  78. *SALAM SILATURAHIM*
    ๐Ÿ•Œ๐Ÿ—ณ
    *MOHON MAAF*
    info kami menumpang lalu.. *Bacalah sebentar*

    *Tahun ini kami telah mulai dengan persekolahan anak2..*
    Mungkin ada yang gembira dan ada yang menangis kerana tak biasa..

    Tapi *anak2 PRA Alhamdulillah..* Cuma *pagi2 agak kalut juga*.. Ada yg lupa *tanda nama di kasut*.. Maklum La.... *Bentuk sama...*☺

    *Tuan yang budiman..*
    Syukur *selesai bab pelajar rendah*.. Kini kami *fokus dana pelajar menengah pula..*

    *Mereka telah di serapkan pembelajaran tahfiz..*
    Jadi keperluan mereka lebih kepada *pakaian Jubah, tudung, kopiah dan alatan belajar..*

    *Sempena Bulan yang penuh barokah ini..* Izinkan kami *mohon pada Kalian..* Untuk *menaja pakaian dan keperluan* menengah..

    Moga bila mereka gunakan pakaian itu untuk *solat dan mengaji alquran..*
    *Pahalanya mengalir sentiasa buat kalian..*

    *Tajaan seorang rm385*

    Pelajar menengah *lelaki 56 orang*

    Pelajar menengah *perempuan 53 orang*

    *Jumlah pelajar menengah 109 orang*

    109×rm385=
    *Jumlah keseluruhan*
    ⬇⬇⬇
    〰〰〰〰〰〰
    *rm41, 965*
    〰〰〰〰〰〰
    *Moga dengan bantuan kalian,* kami dapat *selesaikan sedikit demi sedikit* keperluan pelajar menengah.
    *Amin..*
    ๐Ÿคฒ๐Ÿผ๐Ÿคฒ๐Ÿผ๐Ÿคฒ๐Ÿผ

    ๐Ÿ—ณ๐Ÿ—ณ๐Ÿ—ณ
    ⬇⬇⬇
    *PUSAT RAWATAN AMAL*
    ๐Ÿ—ณ๐Ÿ˜ข
    (Pusat jagaan anak yatim dan fakir)
    *No 959-972 OFF Jalan Zamrud,*
    *Taman Pekan Baru 08000,sungai petani kedah.*

    *Akaun rasmi*
    *PUSAT RAWATAN AMAL*
    *02114010007520*
    *BANK ISLAM*

    ☎️ *HUBUNGI SAYA*
    *AL FAQIR ILALLAH*
    *MUHAMMAD SIDIM*
    *011-1446 3910*

    *Mohon info kemasukkan*
    *Mohon sebarkan*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya cuma share kan je...betul ke x wallahualam, cuma no akaun sama..

      Assalamualaikum wbt.....
      *Salam Puasa sunat Khamis*

      tradisi Sunnah Puasa Sunat ini diteruskan lagi oleh *229 orang anak yatim faqir* madrasah kami..kesian mereka,bapa dan ibu telah tiada dan mereka pula tidak bercuti atau melancong kemana mana seperti sebahagian kanak kanak lain , *hanya tinggal diasrama saja*
      .

      Jadi diHari Puasa Sunat Khamis inilah madrasah akan *usaha beri kegembiraan dalam hati mereka* dengan berikhtiar untuk menyediakan sedikit makanan sedap ketika Berbuka.


      *Sebelum pukul 6.45* tolong what's upp pada saya *nama cik, ahli keluarga, ibu ayah, anak anak dan dan para arwah* kerana sebelum berbuka anak2 yatim akan buatkan bacaan yassin dan tahlil khusus buat nama yg cik berikan.
      Kepada *yang sakit* pun boleh maklumkan namanya sekali.


      Hari ini.. Mata kita masih terbuka.. Dapat melihat apa yang ada.. Itulah sebesar nikmat yang di pinjamkan buat kita..

      Menatap skrin hp juga satu peluang yang di izinkanNya..
      Terpulang pada hati untuk menatap yang baik2 saja..pada hari ini anak2 yatim disini berpuasa sunat hari khamis

      Alhamdulillah.. Info kami menumpang lalu di skrin kalian.. Sekadar ingin berkongsi jariah..

      Bacalah dengan ihsan.. Dari mata turun ke hati..
      Dari hati datanglah memberi..

      Memberi lah pada mereka yang perlu..
      Semoga dengan berkat cik gembirakan mereka pada hari ini. Akan datang beribu kebaikan pada cik juga mengalirlah pahala sedekah cik dikalangan arwah keluarga cik


      Kegembiraan mereka pastinya akan membuat hati kita tenang kerana cik telah memberikan kegembiraan buat anak2 yang sudah tiada kedua ibu dan bapa..
      ♾♾♾♾♾♾♾♾
      *Mohon di taja berbuka dan moreh untuk 229 orang yatim faqir*


      *Seorang rm10.50*
      Iaitu ๐Ÿ‘‡๐Ÿฝ
      *Berbuka = RM6*
      *Moreh = RM3*
      *Bubur Buah = RM1.50*

      Jika berhajat nak taja penuh
      229orang ×rm10.50
      *Jumlahnya RM2,404.50*


      Bantulah mengikut kemampuan
      Berapa sahaja amat kami hargai
      nya๐Ÿ˜”๐Ÿคฒ๐Ÿฝ

      Raikanlah mereka yang hanya menumpang
      Kasih insan yang sudi berkongsi.


      ⬇๐Ÿ—ณ
      Pusat rawatan amal
      *0211 401000 7520 *
      BANK ISLAM

      Cuma Setelah Bank In@Transfer maklumkan pada saya kerana amanah pada saya untuk merekodkan kemasukan bantuan pada mudir.. ☺


      Hubungi saya : ๐Ÿ‘‡๐Ÿผ
      *Nur Hidayah Am *
      0143847210
      *Unit kebajikan Anak Anak madrasah*


      #MOHON INFO KEMASUKAN
      #MOHON SEBARKAN.

      Delete
  79. Saya dpt msg dr muhammad sidim..

    ReplyDelete
  80. Taktik dan strategy terbaru scammers adalah menggunakan wasap panggilan "PUAN" kerana kaum wanita mudah ditipu dan diperdaya dengan kata2 dan ayat2 beremosi. apa pun duit anda dan anda yang memilih untuk memberi kpd yang sahih atau was2. ada yg mengatakan tak apalah kalau mereka tipu mereka tanggung nanti... maka sebab itulah kebodohan merupakan satu pilihan bukan semulajadi... jadilah orang islam yang bijak berfikir. Jika tidak mampu maka jgn buka pusat2 jagaan yang mana akhirnya akan menyusahkan penghuni jua, atau adakah udang karang sebalik mee goreng??? wallohuaklam.

    ReplyDelete
  81. Banyak juga ustaz dan cikgu yg jaga 210 org anak2 ni. Kalau kita betoi2 mau jumlah cikgu guru tabib dah melebihi 210 org.

    ReplyDelete
  82. Kalau kira betoi2 mau jumlah cikgu guru dan tabib dia melebihi jumlah pelajar yg 210 tu.

    ReplyDelete
  83. Maaf. Jika ada yg salah tafsir apa yg saya kongsikan.. Saya pernah ziarah pusat ini pada dec 2017 di kulim setelah beberapa kali menyalurkan sedeqah melaui bank. Salurkan baju2 utk aldifitri.Juga menyalurkan kurban aidil adha. Setiap hari saya menerima whatsapp dari ustazah utk tujuan kutipan. Allah buka fikiran saya utk pergi lihat sendiri. Setelah kesana dan bertanya sedikit sebanyak kos yg digunakan utk renovate dan operasi serta melihat sendiri pejabat urusan dan kereta2 mrk miliki.. Saya dan suami bertukar ke tahfiz2 yang lain. Cuma sekali sekala saya akan bank in kan dgn doa utk anak2 disana. Wallahualam..

    ReplyDelete
  84. Ya Allah..bantu lah kami yg mahu memberikan sedekah ini..agar disalurkan k jln yg benar..hnya pd.Mu ya Allah kami bertawakkal

    ReplyDelete
  85. confirm memang penipuan..baru sebentar tadi buletin utama tv3 siaran pada 17 mac 2019 laporkan yang pusat rawatan amal ini eksploitasi kanak2 untuk mengutip derma..pihak berkuasa sudah mengambil tindakan undang2..
    kalau nak pastikan..boleh tonton semula laporan buletin utama tu di tonton atau youtube tv3..
    menggunakan nama agama dan eksploitasi kanak2 untuk wang adalah perbuatan yg sangat tidak baik.
    tak salah nak menderma..jika betul2 hendak menderma lebih baik kita menderma di saluran yg betul...

    ReplyDelete
  86. Allahuakbar..selidiklah dahulu sblm mengatakan sesuatu,naluri hati sy menyatakan pra ini adalah benar n ikhlas menjaga ankk yatim n faqir,anda sume yg sering menerima wasap utk menderma?sy cuma nak berpesan ,menderma itu xde paksaan,buatlah dgn seikhlas hati,abaikanlah kalo anda rasa ia meragukan,jgnlah kita memfitnah jika tidak tahu perkara sebenar n hanya memdengar berita yg x sahih..Allahhuakbar..

    ReplyDelete
  87. Jam 1230 mlm...didatangi seseoarang meminta wakaq untuk anak yatim.. sebotol madu Dan gel herba... Anak2 ini bekerja dari pagi hingga larut malam...keletihan diraut wajah... Anggap la ni sebagai pemberian ikhlas kerana rezeki yang Allah beri untuk Kita...sebahagian nyer juga untuk anak2 ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf sekiranya jika penulisan saya ini ada yg menguris... jgn kita terus menghukum org lain dengan hanya kita bersandarkan kepada saluran dan media yg belum tentu sahih tentang penulisannya....Jika benar juga apa yg disampaikan Media itu benar belaka maka tak salah kiranya kita niatkan kerana Allah..bagaiman wang @ ganjaran yg kita sedekahkan itu biarlah Allah yg mengadilinya.. sejujurnya hasil lawatan saya sendiri ke pUsat Amal tersebut semalam..sgt menyentuh hati, ( Adakah tuan juga telah mengujungi mereka_) dengan tangan dan hati yg terbuka mereka tidak pernah berdolak dalih utk menerima kunjungan kami wlupun kmi bukan siapa2..dari raut wajah mereka dapat saya rasakan mereka memperjuangkan hak Mereka..yg difitnah bertahun2 ..jika benar modes operandi perniagaan mereka berlandaskan ekploitasi kanak2 utk perniagaan sama2 kita doakan mereka diberi hidayah dan anak2 syurga ini diletakkan di aras paling tinggi dalam Syurga Allah Kelak...jika ianya tidak benar Ya Allah ampunkan Dosa kita yg terpalit dgn fitnah2 tersebut....tersentuh hati saya bila berbicara dengan anak2 istimewa ini yg rata2nya bukan dari kawaan terdekat ada yg dtg dari Sabah..kerna dek kemiskinan..disini mereka diajar mengaji dan menghafal...dgn Alquran didada...dan sopan tutur kata mereka..dari sudut positifnya....mereka lebih beruntung daripada kita dan anak2 muda yg berpeleseran disupermarket2 besar hari ini....hidup lebih terbela dari segi mkan minum dan rohanimya...saya doakan semoga mereka terus menjadi Hamba Allah dan Anak2 yg tinggi akhlak..

      Delete
  88. Sy terima ni ๐Ÿ‘‡๐Ÿป

    Assalammualaikum wrt..
    Apa khabar?

    INSYAALLAH.. Selagi ada hayat, kami tak lupa menDo'akan semua yang sudi menerima dan mendengar rintihan anak2 asnaf disini..

    MAAFKANLAH KAMI๐Ÿค๐Ÿผ seandainya ada perkara yg kami lakukan, mengguris hati dan rasa kurang senang..

    *Percaturan Allah SWT tidak pernah Salah..* Penuh Hikmahnya.. Terpulang cara kita menerimanya.. ๐Ÿ˜”

    Berilah peluang dan sama-sama kita memperbaiki masa depan anak2 asnaf ini agar lebih baik ๐Ÿคฒ๐Ÿฝ๐Ÿ˜ญ

    ❝ Jika Seseorang *telah berubah*, jangan *diungkit kisah* silamnya, kerana kita tidak pernah tahu betapa *susahnya* dia untuk Bangkit ❞

    Walaupon sebahagian besar anak2 terpaksa dihantar pulang kepada keluarga utk sementara waktu.. Di sini *masih ada* anak2 faqir miskin yang menengah 50 orang pelajar tinggal dengan kami..
    Kerana waris tak berkemampuan..

    Alhamdulillah.. Amalan PUASA SUNAT dan aktiviti tahfiz berjalan macam biasa..

    Suka saya mengajak.. *Moga masih ada yg sudi* utk tajaan @ sponsor jamuan buka puasa malam ini.. tak dpt bantu banyak pun tak pa.. Cukup kos utk kami beli tambahan buah buahan pun SYUKUR.. Alhamdulillah..

    Ini nombor acc baru madrasah
    *Pusat Rawatan Alternatif Bakti*
    5521 8952 3577 MAYBANK
    Maklumkanlah semula kpd saya sebarang kemasukkan bantuan.
    TABIBAH MUZDALIFAH
    wasap.my/60189002327

    ReplyDelete
  89. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  90. biarlah niat kita yg membantu sampai kepadaNya ..semoga Allah membalas segala kebaikan yg kita lakukan

    ReplyDelete
  91. Alhamdulillah.. saya sedekah lerana Allah. Semoga kita semua sejahtera di dunia dan selamat di akhirat. Amin

    ReplyDelete
  92. Alhadulillah... Sedekah ini kerana Allah. Semoga kita semua sejahtera di dunia dan selamat di akhirat. Amin

    ReplyDelete
  93. Negara: Indonesia
    WhatsApp: +62 838-3669-4853
    Alamat: Surabaya
    e-mel saya: nurbrayani750@gmail.com
    nama saya Nurbrayani, saya ingin memberi keterangan bahawa kerja yang baik ALLAH dalam hidup saya, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara. Adakah mereka mencari pinjaman di antara kamu? Oleh itu, anda perlu berhati-hati kerana banyak peminjam pinjaman palsu di sini di internet, tetapi mereka sangat tulen dalam peminjam pinjaman palsu. Saya telah menjadi mangsa pemberi pinjaman 2 kredit yang curang, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman daripada syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan rakan saya saya menjelaskan keadaan saya kemudian memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman yang boleh dipercayai. Puan Alicia Radu Saya mendapat pinjaman sebanyak Rp350,000,000 dari Puan Alicia Radu dengan mudah dalam 24 jam yang saya memohon, jadi saya memutuskan untuk berkongsi kerja yang baik ALLAH melalui Ibu Alicia Radu dalam kehidupan keluarga saya.

    Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (nurbrayani750@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu

    ReplyDelete
  94. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya mendapat pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami lender online yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya ke sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan kawan-kawan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk berlari, sehinggalah satu hari setia bahawa kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan diluluskan dan dalam masa 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan menyayangi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    ReplyDelete
  95. Setahun juga dpt msg ni. Siap nak mmta derma untuk makan sate. Siapa yg rasa nak derma ikhlas. Derma je la. Mana ragu ragu, derma la yg x ragu ragu ๐Ÿ˜‚ .

    ReplyDelete
  96. Sy dh 4tahun terima wasap dr tahfiz ni.. Mula bg je tp bila hntar wasap bln 1 2017 untuk duit berbuka bulan ramadan time tu sy rasa sangsi sedikit terus blok number.. Tahun hujung tahun 2019 sy unblock balik no terima balik wasap hingga ke hari ini.. Hr ni 15/4/2020 bru sy start menyiasat samaada btl ke tidak pusat tahfiz ini wjud dn beroperasi dgn baik... Tp hti masih ragu2... Jd sy ambil keputusan untk berdoa sekiranya btl mohon allah lembutkn hati sy untk menderma kdpany lg lg dn lg..

    ReplyDelete
  97. Sy baru derma 100,baru nk Google..takpelah semoga Allah balas balik jika mereka tak betul

    ReplyDelete
  98. Terima kasih atas info. Sangat berguna untuk saya.

    Saya mula dapat Whatsapp setelah menderma semasa makan diluar pada tahun 2017. Mereka minta no telefon dan saya beri tanpa ragu2. Ada Tabib nama saya tak ingat minta derma untuk anak2 yatim bernama Pusat Tahfiz Amal di sungai Petani Kedah. Memandangkan Pusat Tahfiz dan anak2 yatim pula, saya terus beri dengan amaun yang banyak kerana atas faktor agama. Selepas itu mereka sentiasa minta.

    Entah macam mana pada tahun 2018 seingat saya kecoh dalam berita Pusat Tahfiz tersebut telah kena serbu dengan pihak berkuasa dan diarahkan tutup. Mereka didakwa memperalatkan nama Tahfiz untuk menggunakan anak2 yang didakwa yatim piatu untuk mohon derma. Pengasasnya telah didakwa sesat dan mirip Pertubuhan Al-Arqam. Saya terus block dan delete nombor Tabib itu.

    Hari ini Jun 2020, saya dihujani whatsapp yang sama setiap hari semenjak 4 bulan lalu. Dapat dari seorang Tabibah pula. Namayanya Tabibah Kamalawati No akaun Maybank 5021-7500-2459 atas nama Pusat Rawatan Amal. Modus operandinya sama, anak2 yatim cuma tak sebut tahfiz macam dulu. Hmmm... block dan delete lagilah jawabnya.

    Sebenarnya memang kasihan anak2 ini, tetapi sistem kita ada cara untuk mereka. Ramai yang senasib (kalau betul anak yatim), mereka akan dapat kemudahan yang disediakan kerajaan. Mengapa tidak didaftar dengan cara yang betul supaya pihak kerajaan dapat mentadbir dan memantau pusat ini atas lunas2 yang ada.

    Mengikut pengalaman saya semasa saya join Al-Arqam pada tahun 1988, modus operandinya lebih kurang sama. Saya dan budak2 lain jual majalah dan minta derma. Semuanya kita buat kerana pertubuhan tanpa dapat faedah sesen pun. Maklumlah budak2 kan. Sekarang dah dewasa, fikir2 lah sendiri. Yang bahayanya, ketua diaorang ni. Yang budak2 dan pengikut biasanya jadi alat sahaja. Yang kena penjara banyak pengikut sahaja.

    ReplyDelete
  99. Dapat wasap ni.. modus operandi yang sama kot

    Salam dari anak² yatim dan asnaf..๐ŸŒบ

    Dengan Rendah hati saya Khairul Shifa nak kongsikan sedikit hajat madrasah..
    Maaf lah kerana mengganggu waktu² begini.
    Kami mendoakan sentiasa dalam sejahtera. Sudi kiranya berkongsi rezeki bersama anak² yatim dan asnaf hari ini untuk membeli keperluan dapur Kami yang semakin berkurangan..

    Sejak bermula (PKP) hingga sekarang, kami cikgu² dan penjaga tak dpt nak keluar utk mencari dana makan minum untuk 211 anak² asnaf diMadrasah ini. Dan sekarang dah bermula (PKPP) kami masih tak dapat cari dana memandangkan rawatan islam belum di benarkan beroperasi. Hanya dr rawatan islam punca rezeki untuk kami tampung perbelanjaan anak yatim dan asnaf di sini sebelum ini..

    Stok Makanan mmg dah berkurangan, dengan penuh harapan, dan rendah diri, kami amat mengharapkan ada insan insan yg sudi berkongsi rezeki menaja utk Kos Kewangan Untuk Keperluan Makan & Minum untuk 211 Anak Yatim dan Asnaf di sini

    Di sini kami perlukan sekurangnya Rm5000 untuk Bekalan Seminggu memandangkan ramai anak² disini.
    Bantulah berapapun SEIKHLAS HATI

    Anggaplah Mesej dan Video ini seperti Tabung yang hadir singgah didepan kita.. Apa yang mampu walaupun seringgit masukkanlah dan tolaklah pula pada kawan disebelah kita, mungkin dia juga ingin menyumbang..

    ❝ Ya Allah jadikanlah SEDEKAH JARIAH Hari Ini , SEBAGAI PENAWAR HATI
    YANG MENYEMBUHKAN ❞ Aamiin ๐ŸŒบ

    ============
    Hulurkanlah Ehsan ๐Ÿคฒ๐Ÿฝ๐Ÿ—ณ,

    Sy tawakal kongsikan akaun madrasah jika ada yg sudi membantu..๐Ÿคฒ๐Ÿป
    Pusat Rawatan Amal
    5021-7500-2459
    (Maybank)

    Jika ada sumbangan, mohon jasa baik untuk maklumkan pada saya. Amanah sy perlu rekodkan untuk mudahkan urusan pihak madrasah
    Tb Khairul Shifa @ 01135536263
    #HulurEhsan

    ReplyDelete
  100. Nak tanya pusat rawatan alternatif ni same juga ke sebab dia call and cakap macamtu so seacrh and keluar berita ni

    ReplyDelete
  101. Assalamualaikum,

    Maafkan saya, jika mengganggu di ketika ini..
    *Saya Tabibah Ummu Sulaim*, salah seorang petugas di penempatan 211 anakasnaf yatim&faqir di *Pusat Rawatan Amal*

    =================

    Allahuakbar , Saya sekadar nak berkongsi, kami disini yang *bersama sama 211 anak2 Asnaf Yatim&Faqir,* yang di bahagi-bahagikan tumpang dirumah petugas *Bertawakkal pada Allah SWT,* ๐Ÿคฒ๐Ÿป Bagaimana cara pun Anak-Anak ini tetap perlu makanminum๐Ÿ˜”
    ==============

    Dalam keadaan sekarang ini cikgu2 tetap berusaha untuk yang terbaik buat mereka,selebihnya kami hya mampu Berdoa bertawakkal dan menyampaikan, mungkin ada yang sudi HulurEhsan.. ๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿ•‹

    Allahurobbi, Dengan Rendah diri *jika ada kelapangan sudilah datang ziarah* dan jika ada *lebihan rezeki,Sudilah bantu BERAPAPUN, seikhlas hati*
    hulurkanlah buat makan dan minum Anak2asnaf ini. "
    =============

    *Kami yakin Sahabat punyai hati yang baik yang suka melakukan amal kebajikan*

    Disini saya kongsikan Akaun bank penempatan ini, *Maklumkanlah jika ada kemasukan, utk direkodkan*✍๐Ÿป

    ๐Ÿ—ณAkaun Maybank
    *Pusat Rawatan Amal*
    *No Acc :: 5021-7500-2459*
    Boleh hubungi Saya Tabibah Ummu Sulaim 011 2433 7548

    Yang beralamat
    https://goo.gl/maps/CKsuHSM1KEQy9GdE8

    Segala HulurEhsan tuan utk manfaat makanminum Anakasnaf disini *(juga digunakan untuk tujuan kebajikan)* Lillahitaala

    Ader video disertakan sekali.. baru dpt ws nie pg nie... sajer jer nk tau lebih lanjut, terjumpa blog nie... hmmm...

    ReplyDelete
  102. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  103. Assalamualaikum.. Mak saya pun kerap menerima sms/whatsapp berkenaan dengan isu ini dan telah beberapa kali menyumbang dalam bentuk wang.. Jadi kat sini saya nak kepastian, adakah pertubuhan ini SAH atau SCAM ?

    ReplyDelete
  104. Saya selalu menerima wasap seperti di bawah, belum pernah menyumbang tapi ada terfikir utk menyumbang.... Ada sebarang komen?

    Assalammualaikum Wbt

    Puan, maaf sangat2 kerana mengganggu diketika ini.. saya yg hubungi puan tadi, mungkin KEHADIRAN saya tidak diundang, saya harap sangat2 sudilah baca seketika
    Dengan Lafaz Bismillah, Saya yg Dhoif yang FAQIR minta izin PERKENAL KAN diri
    Saya Muhammad Taufiq salah seorang wakil dari pusat jagaan ini yg menempatkan 211 orang pelajar anak-anak ASNAF Yatim & Faqir
    ���� Penempatan Anakasnaf Yatim&Faqir
    No. 959-972, Jln Zamrud, Taman Pekan Baru, 08000 Sungai Petani,
    https://maps.app.goo.gl/cukGd5RBD1vZnd9h7
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Salam dari anak² yatim dan asnaf..��
    Dengan Rendah hati saya Muhammad Taufiq nak kongsikan sedikit hajat madrasah..
    Maaf lah kerana mengganggu waktu² begini.
    Kami mendoakan sentiasa dalam sejahtera. Sudi kiranya berkongsi rezeki bersama anak² yatim dan asnaf hari ini untuk membeli keperluan dapur Kami yang semakin berkurangan..

    Sejak bermula (PKP) hingga sekarang, kami cikgu² dan penjaga tak dpt nak keluar utk mencari dana makan minum untuk 211 anak² asnaf diMadrasah ini. Dan sekarang dah bermula (PKPP) kami masih tak dapat cari dana memandangkan rawatan islam belum di benarkan beroperasi. Hanya dr rawatan islam punca rezeki untuk kami tampung perbelanjaan anak yatim dan asnaf di sini sebelum ini..

    Stok Makanan mmg dah berkurangan, dengan penuh harapan, dan rendah diri, kami amat mengharapkan ada insan insan yg sudi berkongsi rezeki menaja utk Kos Kewangan Untuk Keperluan Makan & Minum untuk 211 Anak Yatim dan Asnaf di sini

    Di sini kami perlukan sekurangnya Rm5000 untuk Bekalan Seminggu memandangkan ramai anak² disini.
    Bantulah berapapun SEIKHLAS HATI
    Anggaplah Mesej dan Video ini seperti Tabung yang hadir singgah didepan kita.. Apa yang mampu walaupun seringgit masukkanlah dan tolaklah pula pada kawan disebelah kita, mungkin dia juga ingin menyumbang..

    ❝ Ya Allah jadikanlah SEDEKAH JARIAH Hari Ini , SEBAGAI PENAWAR HATI
    YANG MENYEMBUHKAN ❞ Aamiin ��

    ============
    Hulurkanlah Ehsan ������,

    Sy tawakal kongsikan akaun madrasah jika ada yg sudi membantu..����
    Bank Islam
    Pusat Rawatan Alternatif Bakti
    02114010008040

    Jika ada sumbangan, mohon jasa baik untuk maklumkan pada saya. Amanah sy perlu rekodkan untuk mudahkan urusan pihak madrasah
    Muhammad Taufiq
    wa.me/60104205489
    0104205489
    #HulurEhsan

    ReplyDelete
  105. https://says.com/my/seismik/viral-pemilik-pusat-tahfiz-amal-mengeksploitasi-kanak-kanak-mengutip-derma

    ReplyDelete
  106. Hr ni tergerak hati nk google pusat rawatan alternatif bakti. Bukannya sekadar nk tahu lebih lanjut mengenai pst trsebut. Alangkah terkejutnya saya terbaca komen2 yg negatif. Tapi xpa saya beranggapan pemberian ikhlas dguna dgn sebaik mungkin utk anak2 d madrasah tersebut. Wallahualam

    ReplyDelete
  107. 3 Januari 2021 terima wasap ni:

    Assalamualaikum Tuan, apa khabar?
    Maaf la mengganggu waktu ni, nak berkongsi sikit dgn Tuan,

    Hari ni kami *perlukan sedikit dana* utk bayar KOS PEMBELIAN BERAS untuk *STOK BEKALAN Kegunaan 1 Minggu* bagi 211 orang anak2 asnaf yatim dan faqir di sini..

    *1 Kampit Beras 10 Kg (RM 20) × 21 Kampit = RM 420*..

    Esok pagi, jika duit cukup.. pembekal beras akan hantar kesini..

    Kalau Tuan dpt bantu walaupun dengan sekampit beras Rm20, syukur sgt2, Allahuakbarr, demi anak2 asnaf yatim dan faqir di sini.. ๐Ÿคฒ๐Ÿผ๐Ÿ˜ข Murahhh rezki Tuan, Aamiin

    *Moga Adalah Sedikit Ehsan dari Tuan* buat Anak2 Syurga disini untuk beli beras..

    *Bank Islam*
    *Pusat Rawatan Amal*
    *02114010007520*

    Jika tuan ada bankin Maklumkanlah utk rekod..
    *(Juga digunakan untuk tujuan Kebajikan)*

    #sharekanlah pada Sahabat2

    Mungkin ada yg sahabat² nak buat *Zakat@Infak* buat anak2 disini

    Moga Adalah rezeki buat anak2 asnaf yatim dan fakir disini๐Ÿ˜”

    Wasap.my/60147436383
    Tabib Hatim
    LillahiTa'ala..

    ReplyDelete
  108. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  109. 14/12/2020, 1:28 pm - Messages and calls are end-to-end encrypted. No one outside of this chat, not even WhatsApp, can read or listen to them. Tap to learn more.
    14/12/2020, 1:28 pm - This chat is with a business account. Tap to learn more.
    08/01/2021, 11:37 am - Scam*:
    Salam Jumaat Kak,
    Hari penghulu hari, semoga apa saja yg dilakukan kak hari ni mendapat keberkatan Allah swt.. Aamin, Kerana
    Berkat itu penting dalam hidup kita..

    Subhanallah.. hari yg penuh Berkat ni, kalau dapat nak Jamu Roti seorang sebungkus buat anak2 Asnaf disini..
    ===========

    ✅ *Sebungkus Roti 90sen saja, jadi untuk 211 anakasnaf Rm189.90 sahaja diperlukan..*

    Jika ada, yang Niat nak ambil keberkatan Amal Jariah dihari Jumaat ni, *hulurlah seikhlas hati berapapun.. Walaupun untuk sebungkus roti..* Allahuakbarr..
    Moga asbab itu akan jadi penyelamat kita nanti.. Aamiin ๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿ˜ญ

    Pusat Rawatan Amal
    Maybank 5021 7500 2459

    *maklumkan jika ada kemasukan untuk rekod* @ Saya Tabib Suhail
    Wasap.my/60175624369

    *(Juga digunakan untuk tujuan Kebajikan)* Lillahitaala
    09/01/2021, 9:33 pm - Scam*: VID-20210109-WA0024.mp4 (file attached)
    Alhamdulilah, semalam anakasnaf disini dapat makan Roti seronok sgt depa Semuanya.. Allahuakbarr ๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿ˜ข

    Semoga Allah Limpahkan Rahmat buat kak juga buat pada seluruh keluarga kak & Berkatilah rezki kak

    Dgn nama Allah dan Rasul sumbangan ini lillahitaala utk manfaat AnakYatimFaqir disini.. inshaAllah moga *mengalir JARIAH ini buat kedua ibubapa kak dan Arwah-arwah*

    Semoga kak *dibalas kebaikan* oleh Allah swt, Aamiin ๐Ÿ˜ญ๐Ÿคฒ๐Ÿฝ

    ReplyDelete
  110. Sama la, sy pn dah 2 kli dpt whatsapp yg sama. Bln Dis 2020 dan Jan 2021


    Kandungan whatsapp tersebu:

    14/12/2020, 1:28 pm - Messages and calls are end-to-end encrypted. No one outside of this chat, not even WhatsApp, can read or listen to them. Tap to learn more.
    14/12/2020, 1:28 pm - This chat is with a business account. Tap to learn more.
    08/01/2021, 11:37 am - Scam*:
    Salam Jumaat Kak,
    Hari penghulu hari, semoga apa saja yg dilakukan kak hari ni mendapat keberkatan Allah swt.. Aamin, Kerana
    Berkat itu penting dalam hidup kita..

    Subhanallah.. hari yg penuh Berkat ni, kalau dapat nak Jamu Roti seorang sebungkus buat anak2 Asnaf disini..
    ===========

    ✅ *Sebungkus Roti 90sen saja, jadi untuk 211 anakasnaf Rm189.90 sahaja diperlukan..*

    Jika ada, yang Niat nak ambil keberkatan Amal Jariah dihari Jumaat ni, *hulurlah seikhlas hati berapapun.. Walaupun untuk sebungkus roti..* Allahuakbarr..
    Moga asbab itu akan jadi penyelamat kita nanti.. Aamiin ๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿ˜ญ

    Pusat Rawatan Amal
    Maybank 5021 7500 2459

    *maklumkan jika ada kemasukan untuk rekod* @ Saya Tabib Suhail
    Wasap.my/60175624369

    *(Juga digunakan untuk tujuan Kebajikan)* Lillahitaala
    09/01/2021, 9:33 pm - Scam*: VID-20210109-WA0024.mp4 (file attached)
    Alhamdulilah, semalam anakasnaf disini dapat makan Roti seronok sgt depa Semuanya.. Allahuakbarr ๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿ˜ข

    Semoga Allah Limpahkan Rahmat buat kak juga buat pada seluruh keluarga kak & Berkatilah rezki kak

    Dgn nama Allah dan Rasul sumbangan ini lillahitaala utk manfaat AnakYatimFaqir disini.. inshaAllah moga *mengalir JARIAH ini buat kedua ibubapa kak dan Arwah-arwah*

    Semoga kak *dibalas kebaikan* oleh Allah swt, Aamiin ๐Ÿ˜ญ๐Ÿคฒ๐Ÿฝ

    ReplyDelete
  111. Dapat juga, attachment tulis Pusat Perubatab Amal, tapi suruh bagi sumbangan pada akaun bank islam nama pusat perubatan alternatif bakti...

    *Assalamualaikum Warahmatullah*

    Maafkan saya mengganggu Tuan, Saya Yang telefon Tuan, Saya perkenalkan diri saya,

    *Nama Saya Muhammad Raihan, saya salah seorang Staf, Mewakili Pusat Jagaan Dan Penempatan 211 Anak2 Asnaf Yatim Dan Faqir Miskin, Pusat Rawatan Amal, di Sungai Petani, Kedah.*

    https://maps.app.goo.gl/AKGc149A1JfKFGGu8

    Beralamat di:
    Lot 959-972, Jalan Zamrud 6, Taman Pekan Baru, 08000 Sungai Petani, Kedah.

    Tujuan Saya telefon Tuan Tadi, kerana ingin berkongsi serba sedikit hajat dan Maklumat penempatan kami di sini, saya mohon Tuan Sudilah mendengar dan membantu Dan saya mohon Tuan sudilah simpan nombor saya untuk saya kongsikan sentiasa perkembangan2 Anak2 Asnaf Yatim Dan Faqir Miskin di sini.. Insya Allah.. ๐Ÿคฒ๐Ÿผ๐ŸŒบ

    *The Star 2 September 2019*

    https://www.thestar.com.my/metro/metro-news/2019/09/02/homeless-but-spirited-for-nation#3ApVSDpDbgzIFWV7.41


    *Sudilah Tuan Tonton Video dan baca Hajat kami ini.. Insya Allah..*๐Ÿคฒ๐Ÿผ๐ŸŒบ

    *Salam Ukhuwah 1442H* ๐ŸŒบ๐Ÿ•‹๐ŸŒˆ

    _*"Selagi Ada Hujan, Selagi Ada RahmatNya"*_ ๐ŸŒบ

    Maafkan saya mengganggu di ketika ini.., *Saya mewakili 211 Anak2 Asnaf Yatim Dan Faqir Miskin di sini, Muhammad Raihan* berkongsi sedikit hajat kami ini pada Tuan.. ๐Ÿ˜”
    =================

    Allahuakbar ๐Ÿ˜ญ, sekadar berkongsi keadaan mereka.., *sekarang Wabak covid 19 yg meningkat*, dan untuk keluar seperti biasa mencari dana terjejas sgt2,..

    Subhanallah, tangan yg mengusap kepala Siyatim pun digugurkan dosa, apatah *Tangan2 yg menyuap&* memberi makan pada Siyatim dan SiMiskin๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿฅบ

    Dari bermulanya Perintah kawalan pergerakan sampai sekarang, Staf2 Pusat Rawatan Amal tetap berusaha berhabisan, tapi *TIDAKLAH DAPAT KELUAR mencari Dana SEPERTI BIASA,* bagi menyara anakasnaf disini.. *STOK BAHAN KERING & MENTAH* yg ada pula hampir kehabisan.. ๐Ÿ˜ข

    ==============
    ▪️Anggaran kos Barangan kering yang diperlukan setiap minggu RM5000..

    Kalau di ikutkan kos yg *diperlukan SETIAP HARI dalam Rm700-Rm800 utk barangan masak bagi 211 orang anakasnaf disini*, dalam tempoh pkp ni manalah kami nak cari kos yg banyak tu hari² Allahurobbi.๐Ÿ˜ข
    InsyaAllah.. kalau dapat diusahakan sedikit hari ni, Alhamdulilah syukur Sgt

    Dalam keadaan sekarang ini, kami hya mampu Berdoa bertawakkal dan menyampaikan, mungkin ada yang sudi HulurEhsan.. ๐Ÿ˜ญ

    Dengan Rendah diri.. jika Tuan ada *rezeki yang dapat di kongsikan.., kami merayu BERAPAPUN, seikhlas hati* hulurkanlah buat makan dan minum Anak2asnaf ini. "
    =============

    *Kami yakin Tuan punyai hati yang baik yang suka melakukan amal kebajikan.. ๐ŸŒบ*

    Disini saya kongsikan Akaun bank penempatan ini, *Jika ada buat kemasukan maklumkanlah ya, utk direkodkan*✍๐Ÿป

    ๐Ÿ—ณAkaun Bank Islam
    *Pusat Rawatan Alternatif Bakti*
    *No Acc :: 02114010008040*
    Hubungi/WhatsApp
    *Tabib Muhammad Raihan 601110053130*
    wa.me/601110053130

    Yang Beralamat:
    *https://maps.app.goo.gl/AKGc149A1JfKFGGu8*

    *Jika Ada nama yang nak di hajatkan.. Kirimlah nama Ibu Ayah, Ahli Keluarga dan Para2 Arwah*, inshaAllah anak-anak di sini Akan Buat bacaan yasin, tahlil dan mendoakan Khusus Insya Allah... ๐Ÿคฒ๐Ÿผ๐ŸŒบ

    Segala HulurEhsan untuk manfaat makanminum Anakasnaf disini *(Juga digunakan untuk tujuan Kebajikan)* Lillahitaala..

    ReplyDelete
  112. Boleh semak link PDRM

    https://ccid.rmp.gov.my/semakmule/

    ReplyDelete
  113. Terbaru modus operandi scammer dr org yg sama pd tahun 2021 ini..tektik jual kuih raya utk cr dana ank yatim..
    Assalamualaikum tuan ,
    Ramadhan hampir tiba

    Bolehkah tuan membeli barangan Sumbangan PRA, sambil beramal tuan

    Jika tuan ada rezki lebih ,
    InshaAllah tuan, *Belilah sekurangnya satu barang* pun jadilah๐Ÿ˜”, jika tuan dapat beli lebih lagi produk kami, Alhamdulilah, setiap barangan ini diiringi Zikir dan doa anak2 yatim& asnaf ni, *moga lembut hati kita, anak2 kita semuanya.. Aaminn*

    Hasil produk Jualan ini untuk keperluan sekolah, makan minum anakasnaf disini , Juga diperpanjangkan untuk digunakan untuk keluarga2 asnaf disini

    Anak2 ini akan tolong doakan keselamatan tuan sekeluarga.. Aamiin

    ๐Ÿ—ณ️ Diatas nama ::
    *KASIHANBELAS ENTERPRISE*
    *5520 5982 0449*
    *MAYBANK*

    Info slip kemasukan utk rekod kami

    Segala pembelian Juga digunakan untuk tujuan Kebajikan Lillahitaala
    Cikgu Jalil Sharif
    0163726350

    ReplyDelete
  114. Assalamualaikum Kak.

    *KAMI CIKGU2 DENGAN RENDAH HATI MEMBUKA RAYUAN RAMADHAN 1442 HIJRAH* ๐ŸŒบ
    ======================

    Alhamdulillah
    Sepanjang Bulan Ramadhan Al-Mubarak yang Mulia ini, 2021 *yang tak berapa hari saja lagi*

    Tolonglah bantu dengan membeli Barangan Sumbangan Pusat Rawatan Amal ini kak

    Kami *BUAT JUALAN NI, SAMBIL MINTA SUMBANGAN*, hasil pembelian ini, untuk persedian nak buka puasa, sahur dan moreh lepas buat taraweh Ramadhan tahun ini, juga digunakan untuk tujuan tujuan Kebajikan Lillahitaala..

    *SubhanAllah kak, dibulan Ramadhan, ada anak yatim, Anak2 asnaf fakir miskin, keluarga keluarga Asnaf yang susah, dapat makan minum hasil dari kak beli barang dan sumbangan kak*

    Allahuakbar๐Ÿคฒ๐Ÿผ๐Ÿ˜ญ..
    Besar Kebajikan kak.. bahkan mendapat doa dari mereka semua, sepanjang Ramadhan ini, *dan Mengalirlah pahala berterusan buat kak sekeluarga dan kalangan arwah2* Aamiin

    _*(Lihatlah Gambar² barangan sumbangan di Link ini )*_ :https://wa.me/p/3730211727101371/601126415757

    =============
    Masukkanlah kedalam *SATU AKAUN INI SAHAJA* untuk
    Beli Barangan *Ataupun* Nak *Menyumbang Sempena Bulan Ramadhan* (Sahur, Berbuka & Moreh Lepas Tarawikh)..๐Ÿ‘‡๐Ÿป๐Ÿ‘‡๐Ÿป

    ๐Ÿ—ณ️ *No Acc Maybank*
    *KASIHANBELAS ENTERPRISE*
    *5520 - 5982 - 0449*

    :: Selepas Bank in, harap maklumkan ,untuk Rekod dan Rujukan juga utk Barangan

    ๐ŸŒพ Boleh hubungi
    011-2641 5757 Tabib Zamri

    ReplyDelete
  115. skg dah tukar nama account lain plak

    kasihanbelas enterprise..
    meminta derma sambil jualan amal..masalahnya harga jualan boleh tahan..sebotol jus memcecah jgk RM200..konon jus penawar yang diiringi doa dan zikir oleh anak2 yatim kat sana..tak tau la wallahualam..

    ReplyDelete
  116. Mmg betul ke tipu? Mula² pusat rawatan amal, pastu tukar lain² nama, terbaru kasihanbelas enterprise. Jual brgn pla lagi, mula² hg rm100 tuk rempeyek,terbaru jual kacang hg rm200 tuk 400gm beserta dgn zikir. X reply whatsapp dia call pula lg. Mmg pernah bg derma tp bila tgk hg jualan terlalu tinggi..mcm ada yg tak kena je..๐Ÿ˜

    ReplyDelete
  117. Assalamualaikum tuan,
    Aidilfitri akan muncul sehari dua sahaja lagi, sedih hati ini Ramadan akan tinggalkan kita..��

    • Saya merayu, moga tuan sudilah mengambil kesempatan Akhir Ramadan ini dengan menyantuni AnakAsnaf disini... ❞

    Tolonglah beli tuan, Barangan Jualan kami disini, dengan pembelian ini dapat lah guna untuk keperluan barangan dapur anakasnaf disini dan untuk tujuan2 kebajikan Lillahitaala ..

    Mudahan sudilah menyambut hajat mereka ini!? ... �� mereka tidak jemu berdoa siang malam buat tuan sekeluarga yang baik hati.. Murahh rezeki tuan, sihat tubuh badan. Amin��.

    =============
    ✅ ��️ No Acc :: 5520 5982 0373
    Diatas Nama :: Usaha Doa Enterprise:: Maybank

    :: Selepas Bank in, maklumkanlah dan Alamat sekali untuk pos Barangan jualan

    �� Hamba yang Dhoif
    012 5421961 Tabib
    Abu Hassan. ��

    #Ambillah peluang akhir Ramadan ini,
    bulan yang Allah Gandakan ganjaran, yg tiada di bulan-bulan yg lain..

    ReplyDelete
  118. Assalamualaikum. Hari ni anak anak Asnaf disini meneruskan Puasa Enam. Puasa yang menyamai Pahala Puasa Setahun. Amin.

    Bolehkah tolong tengok *Gambar Jualan Barangan Pusat Rawatan Amal* ni dan _*berkongsilah rezeki apa yang mampu HARI INI*_

    ======================
    _*Kami gunakan hasil jualan Barangan ni untuk Makan Sahur Berbuka Moreh Ratusan Anak Anak Asnaf Pusat Rawatan Amal ni serta dimanfaatkan untuk Tujuan Tujuan Kebajikan*,_ Lillahitaala

    *Apa yang mampu sahaja ya*,kami hargai sangat sangat.
    ====================

    *Moga kebajikan yang dibuat ini untuk makan dan minum mereka yang berpuasa* moga menjadi Asbab Allah datangkan keberkatan dalam rezeki kita,berganda ganda. Amin.
    ������️��������
    ======================
    ��️Akaun Maybank:
    *Usaha Doa Enterprise*
    *5520 5982 0373*
    ======================
    Jika ada kemasukan bank-in @transfer mohon jasa baik tolong wsp slip bank utk catatan dan urusan pos barangan yg dipesan:
    T. Aishah dan T.Cg. Aris.
    *Wasap.my/60198276925*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wakil dr pusat rawatan ni pernah call saya, dia tanya, boleh ke nak whatsapp untuk mintak derma. Saya jwb ok, boleh. Dia whatsapp saya dr bulan March 2021, sampai sekarang. Kdg2 hari2, kdg2 seminggu sekali. Tapi dia bg 3 akaun yg berbeza2. 1. Usaha Doa 2. Belas Kasihan 3. Berkat Budi. Dah kenapa ya nak create account nama yg mcm ni, kenapa bukan atas nama Pusat Rawatan Amal. Hari ni dia whatsapp bgtau bagi donation ke palestin, siap ada video depan aqsa. Saya perhatikan je video tu.. Mcm dia bukak TV as background dan pegang kertas. Ntah la.. Bila dia bg no acc berbeza2, mcm something wrong je.

      Delete
  119. Saya simpan whatsapp dia dr March tu, so dr March sampai May ni ada 3 acc dia guna.

    ReplyDelete
  120. Allahuakbar.. ujian Puan,
    Memang Ujian dari Allah swt, penuh Hikmah, ada yang tak puas hati, penyumbang yang mengkhianati, Depa pi report, pada pihak atasan buat fitnah, buat tuduhan kata kami SCAMMER, Allahuakbar, orang yang pernah datang ziarah kesini tahu la memang betul2 ada Anak2 asnaf ini disini

    Bukan saja2 kami disini cikgu2 nak bagitahu akaun sekolah kena Freze, dan mudah-mudah saja nak tukar akaun, ini Maruah sekolah Puan, tapi perkara ni benar, kami kongsikan juga, tawakkal saja pada Allah swt

    Hasil Mesyuarat dari AJK, selepas akaun Pusat Rawatan Amal kena Freze,
    Angkara fitnah
    Kami terpaksa guna akaun cikgu2 yang mana ada , bagi meneruskan jualan barangan untuk kebajikan anak-asnaf disini , tapi sekarang Alhamdulillah,akaun dibawah ini dah diluluskan untuk digunakan *yang telah dipersetujui oleh AJK PUSAT RAWATAN AMAL*

    Selepas ini Puan Boleh Bank in@ Transfer ke akaun ini,

    Diatas nama :: *USAHA DOA ENTERPRISE*
    ๐Ÿ—ณ️ *No Acc :: 5520 5982 0373*
    *Bank :: Maybank*

    Akaun ini Untuk Bank in - Beli Barangan Jualan Pusat Rawatan Amal, dimana Hasilnya untuk makan minum anakasnaf disini dan juga digunakan untuk tujuan Kebajikan Lillahitaala

    Maaf la jika menyusahkan,
    harap Puan tidaklah berkecil hati.. tidak ada niat langsung nak susahkan siapa pun, Puan niatkanlah memudahkan kesulitan anak2 asnaf disini, benar dan Yakinlah pesan Baginda ๏ทบ : *“Barang siapa yang melepaskan satu kesulitan seorang mukmin, pasti Allah akan melepaskan darinya satu kesulitan pada hari kiamat* Allahuakbarr

    Apa yang dilaksanakan ini,
    LILLAHITA'ALA Semata2 untuk manfaat ratusan Anak2 asnaf disini.. kami hanya laksanakan Amanah, hanya Allah Maha Mengetahui Hikmahnya..

    Boleh hubungi saya terus jika Puan ada yang nak bertanya..

    **ini respond dia bila saya tanya kenapa asyik tukar nombor acc**

    ReplyDelete

  121. ุงู„ุณَّู„ุงَู…ُ ุนَู„َูŠْูƒُู…ْ ูˆَุฑَุญْู…َุฉُ ุงู„ู„ู‡ِ ูˆَุจَุฑَูƒَุงุชُู‡ُ

    Salam JUMAAT 16Syawal๐ŸŒบ

    Maaf jika sy menganggu puan diketika ini...Tiada niat untuk menganggu tapi tanda ingatan kami buat puan yg sudi membantu mengembirakan anak2 asnaf disini..๐Ÿคฒ๐Ÿ˜ญ

    ❝Sesungguhnya orang-orang lelaki yang bersedekah dan orang-orang perempuan yang bersedekah, serta mereka memberikan pinjaman kepada Allah, sebagai pinjaman yang baik (ikhlas), akan digandakan balasannya (dengan berganda2 banyaknya), dan mereka pula akan beroleh pahala yang mulia.❞ (QS Al Hadid 18)

    InshaAllah moga dgn Berkat rezeki yg puan kongsikan demi mengembirakan anak² asnaf disini.. Allah ganti nilainya dengan berlipat kali ganda dan sesuatu yg tak disngka2..
    Kami serta anak2 disini tak jemu2 mendoakan smga puan sekeluarga terhindar dari Wabak2 yg berjangkit dan dipermudahkan segala urusan puan sekeluarga..
    InshaAllah aammiinn ๐Ÿคฒ๐Ÿป๐ŸŒบ


    ReplyDelete
  122. Hello semua,
    Nama saya Mr, Rugare Sim. Saya tinggal di Belanda dan saya seorang yang bahagia hari ini? dan saya memberitahu diri saya bahawa mana-mana pemberi pinjaman yang menyelamatkan saya dan keluarga saya dari keadaan buruk kami, saya akan merujuk kepada mana-mana orang yang mencari pinjaman kepadanya, dia memberikan kebahagiaan kepada saya dan keluarga saya, saya memerlukan pinjaman sebanyak € 300,000.00 untuk memulakan hidup saya secara keseluruhan kerana saya seorang Bapa tunggal dengan 2 anak saya bertemu dengan pemberi pinjaman lelaki yang jujur ​​dan takut kepada Allah yang menolong saya dengan pinjaman sebanyak € 300,000.00, dia adalah orang yang takut kepada Allah, jika anda memerlukan pinjaman dan anda akan membayar balik pinjaman sila hubungi dia memberitahunya bahawa (Mr, Rugare Sim) merujuk anda kepadanya. Hubungi Encik, Mohamed Careen melalui e-mel: (arabloanfirmserves@gmail.com)


    BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
    Nama pertama......
    Nama tengah.....
    2) Jantina: ………
    3) Jumlah Pinjaman Yang Diperlukan: ………
    4) Tempoh Pinjaman: ………
    5) Negara: ………
    6) Alamat Rumah: ………
    7) Nombor Mudah Alih: ………
    8) Alamat e-mel ..........
    9) Pendapatan Bulanan: ………………….
    10) Pekerjaan: ………………………
    11) Laman web manakah anda di sini mengenai ………………….
    Terima kasih dan salam mesra.
    E-mel arabloanfirmserves@gmail.com

    ReplyDelete
  123. Mesej dia hari ni, kenapa tak boleh tulis infaq sedekah??? Fishy sangat la.

    Alhamdulillah Puja Puji Bagi Allah AzzaWaJAlla.
    Selawat Serta Salam buat Baginda Rasulullah ๏ทบ ๐ŸŒบ

    *Sila baca sampai habis*

    *Assalamualaikum wrt* ‼️Sedikit pengumuman
    *MAKLUMAT NOMBOR AKAUN BANK ISLAM TERKINI*
    =====================

    *Gunalah akaun ini* untuk
    ◉ *Beli Barangan* Pusat Rawatan Amal ini, ataupun nak beri
    ◉ *SUMBANGAN SEIKHLAS HATI* berapapun tak apa, semuanya adalah untuk manfaat anak2 yatim dan Asnaf disini dan digunakan untuk tujuan2 Kebajikan, Lillahitaala

    ๐Ÿ—ณ️ *Acc BANK ISLAM* :
    Diatas nama *Usaha Doa Enterprise*
    No Acc:: *0211 4010 0113 76*

    ◉ Minta kerjasama di pihak Puan, Tika Buat Transaksi duit ke akaun bank Islam ini, ❌JANGANLAH tulis di REFERENCE tu, Perkataan, *INFAQ, SEDEKAH, SUMBANGAN dll*❌

    ◉Bantulah kami, dengan tulis di Reference itu: ✔️ *Beli barang @ Letak nama Puan sendiri*, ataupun apa SAJA selain dari Perkataan diatas๐Ÿ‘๐Ÿผ

    *Bantulah pihak kami di penempatan Anakasnaf ini* untuk mengelakkan akaun Bank ditutup lagi๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿ˜ญdan..

    bagi memudahkan urusan Kebajikan, makan minum anak2 yatim& Asnaf disini, yang perlu diteruskan seperti biasa, *apatah lagi dalam. KEADAAN PKP FULL LOCKDOWN BEGINI*
    Allahuakbar ๐Ÿฅบ๐Ÿ˜” "permudahkanlah ya Allah" Aamiin

    ReplyDelete
  124. ุงู„ุณู„ุงู… ุนู„ูŠูƒู… ูˆุฑุญู…ุฉ ุงู„ู„ู‡ ูˆุจุฑูƒุงุชู‡ ๐Ÿคฒ๐Ÿป
    *Salam Jumaat* ๐ŸŒบ๐ŸŒˆ

    *Harap Tuan sekeluarga dalam keadaan Sihat Sejahtera, Moga Allah swt Menganugerahkan kesihatan yg baik juga kemakmuran Rezeki.. Aamin*
    Kerana Allah, hanya niat untuk menyampaikan hasrat pengurusan kami dan tidak lebih dari itu.

    Jika Tuan ada rezeki lebih.. Saya nak mengajak Tuan menolong kami membeli barangan sumbangan Pusat Rawatan Amal... *MEMBELI SAMBIL BERAMAL* atau hulurlah seberapa yg mampu untuk keperluan, makan minum harian anak asnaf disini serta diperpanjangkan untuk kegunaan keluarga2 asnaf di sini..

    *Usaha Doa Enterprise*
    *5520 5982 0373 (Maybank)*
    *( mohon maklumkan kemasukan, Juga digunakan untuk tujuan Kebajikan Lillahitaala..)* ๐Ÿคฒ๐Ÿป๐ŸŒบ

    Izzah 01112532242

    ReplyDelete
  125. Dia pakai Hong Leong pulak...

    *ุงู„ุณู„ุงู… ุนู„ูŠูƒู… ูˆุฑุญู…ุฉ ุงู„ู„ู‡ ูˆุจุฑูƒุงุชู‡*
    *ุจุณู… ุงู„ู„ู‡ ุงู„ุฑุญู…ู† ุงู„ุฑุญูŠู…*
    *MAKLUMAT PENTING*, Gunalah akaun Terkini ini, untuk PUSAT RAWATAN AMAL

    ๐Ÿ—ณ️Hong Leong Bank:
    *Usaha Doa Enterprise*
    *No Acc : 04400090991*

    ✅ Jika ada Transfer duit untuk beli barang minta tulis di #REFERENCE *(Beli Barang)*

    ✅ Jika beri sumbangan ikhlas berapapun, WAJIB Tulis di #REFERENCE (Nama @ PRA) cukup, *perkara ini amat penting, agar akaun ini dapat digunakan berpanjangan*

    Tolonglah kami merayu, minta jasa baik janganlah tulis di #REFERENCE dengan perkataan SEDEKAH, INFAQ, SUMBANGAN dll, apa saja yang berbentuk  Perkataan seakan Sedekah itu, tika nak buat transaksi

    Memang undang2, polisi Bank begitu, jika pihak bank dapat Kesan *PERKATAAN seakan SEDEKAH itu,* memang pihak bank Boleh menutup akaun kami ini Bila2 sahaja

    Minta maaf banyak2 la jika menyusahkan, harap sangat tidaklah berkecil hati

    Sekali lagi maklumat akaun terkini
    ๐Ÿ—ณ️Hong Leong Bank:
    *Usaha Doa Enterprise*
    *No Acc : 04400090991*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy pun dpt mesej sama, puan.. cuba tanya dia, instead of bagi duit dlm acc, mtk almt dia utk hantar brgn terus. Tgk dia nak x terima brg n bukan duit.

      Delete
  126. Assalamualaikum wrt
    Salam Ukhwah

    KAMI WAKIL DISINI DENGAN RENDAH HATI MENGAJAK TUAN MEMBELI PRODUK JUALAN PUSAT RAWATAN AMAL

    Harap tuan bacalah hingga habis, ada yang nak disampaikan amat penting sangat2 ๐ŸŒบ
    ====================

    Tuan.. bermula Hari ini, kami nak membuka peluang awal Untuk Sertai Sama, Program ibadah Korban ๐Ÿ‚ tahun ini, 1442H/2021M di Pusat Rawatan Amal asnaf-asnaf

    Bolehlah nak buat persediaan untuk TEMPAH LEMBU lebih awal lagi

    Semoga Allah panjangkan umur tuan, Murahkan Rezeki tuan utk dapat menyambut usaha Murni ini! Amin๐ŸŒบ

    Anak-anak asnaf ini, tidak jemu berdoa siang malam mengharapkan ada yang sudi lakukan ibadah korban disini.. ๐Ÿ˜ญ๐Ÿคฒ

    Disini saya kongsikan KOS DANA ibadah Qorban, sekali dgn keperluan makanan, ikutlah kemampuan tuan seadanya

    ============
    •๐Ÿฅฉ1 Tompok Rm950.00
    disertai sekali dengan + ๐Ÿ“ฆ 1set keperluan makanan

    • ๐Ÿ„1 Ekor Lembu Rm6650.00
    sekali dengan +๐Ÿ“ฆ 7 Set Keperluan Makanan : Yang akan diagihkan

    ✅ Bolehlah senaraikan Nama yang diniatkan, utk Ibu bapa atau sesiapa saja

    =============
    Sila Guna akaun ini, khusus
    utk ibadah Korban tahun ini
    ๐Ÿ‘‡๐Ÿป๐Ÿ‘‡๐Ÿป

    ✅ NO AKAUN MAYBANK:
    5521 0763 6308
    BERKAT BAKTI BUDI ENTERPRISE

    •Jika ada Bank-in maklumkanlah, perlu direkodkan-kan

    • Saya Muhammad Taufiq
    yang di Amanahkan

    Whatsapp/telefon
    wa.me/60104205489

    ๐Ÿ‘‰๐Ÿฝ Minta jasa tuan, utk kebaikan bersama kongsikanlah pada sesiapa saja mesej Whatsapp ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum wrt..
      Hari ini saya betul2 bertawakkal kepada Allah swt..
      Lillahita'ala bertanya, Saya yakin sahabat punyai hati yg baik, suka melakukan Amal kebajikan membantu golongan memerlukan..

      Maafkan saya, dalam keadaan sekarang ini, Keadaan wabak, saya faham, semua orang teruji, Kami cikgu2 disini pun tidak boleh kemana2, hya harapkan jualan barangan produk keluaran kami secara online utk sara anak2 asnaf disini.

      cikgu2 tetap usahakan jual barangan produk����
      Sudikah beli Barangan jualan kami atau
      Sudilah berkongsi rezki untuk manfaat Anak2 yatim dan Asnaf disini..������

      Saya sertakan nombor akaun..
      Maybank 5521-0763-6308
      BERKAT BAKTI BUDI

      Maklumkanlah selepas bank in ya
      ��Nadia - 013-9095641

      Delete
  127. Kabar baik!!!

    Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
    pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

    Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Email saya: teddydouble334@yahoo.com

    ReplyDelete
  128. Allahu... panjang rupanya kisah PRA nii sejak 2016 lagi... Saya juga mula mendapat mesej sejak 2020.. no tel saya diambil oleh salah seorang tabibah yg pernah buat rawatan bekam di tempat saya bekerja... asyik mendapat mesej, rasa bersalah pula kalau x derma... jadi sejak hujung tahun lepas sehigga kini, beberapa kali juga saya menderma...sayu hati tengok anak2 asnaf dalam video yang dihantar. kaw tempat penginapan macam x brp sgt.... tapi bila musim2 pkp ni, saya pelik memikirkan anak2 ni still tinggal di pusat rawatan ke....dan seperti tuanpuan juga, Allah gerakkan ahti utk google sejak perasa akaun bank telah ditukar 3-4 kali... Allahu...saya berdoa Allah terima niat bersedekah sy dan kita semua...lebih drpada itu saya juga harap pusat ni betul2 menyalurkan bantuan kepada golongan sepatutnya..dan menyampaikan ilmu agama Islam yang benar dan suci....wallahualam..

    ReplyDelete
  129. I don't answer to strangers in my WhatsApp, especially one that ask for aid out of the blue. So when I ignored the scammer, this is what he/she wrote:

    "Kak.. Sekarang dah malam, kami cikgu2 masih Usaha ikhtiar mencari dana buat anakasnaf disini..

    Kami cikgu2 tetap usaha ikhtiar buat jualan barangan produk keluaran kami ini sepenuh hati, moga maka akan datang pertolongan Allah ".. Aamiin ๐Ÿ˜ญ

    Moga ada sedikit ehsan dari kak untuk Kebajikan makanminum anakasnaf disini hari ni.. Kami hargai sangat2 kak๐Ÿ˜ญ"

    Funny thing is he/she didn't even show me the "product" mentioned, so far it was just pictures and videos and lots of begging and instructions on how to bank in.

    ReplyDelete
  130. Sungguh ke scammer? Allahuakbar. Baru hari ni terdetik nak tgk. Dah byk kali juga saya bagi. Akaun cimb atas nama usaha doa enterprise. Ustaz yang berurusan nama raihan. Tapi takpe la mende dah lepas. Bak kata ustaz kazim kalau kita sedekah tapi ditipu kita dapat 2 pahala kan. Serah je pada allah. Yg penting niat. Kalau benar dia scammer mohon allah tutupkan hati untuk hulur lagi. Mudah2an rezeki dpt dikongsi bersama org yg tepat. Tapi kalau dia dipihak yg benar semoga allah bukakan hati dan jalan utk terus membantu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same la..cuma name.yg selalu wasap sy org lain,tabibah khaltum

      Delete
  131. Assalamualaikum Puan..Smga puan sekeluarga terhindar dari Wabak2 yg berjangkit dan diberikan kesihatan yg baik.. Aamiin.. ๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿ˜Š

    Sekadar untuk makluman puan..๐Ÿ˜”
    Disini , Ada juga Sebahagian staf2 kami tika dalam usaha mencari kebajikan untuk anak² yatim&asnaf ini, terkena juga wabak penyakit ini, banyak kena rawat..Skrg ini dalam Rawatan, Allahuakbar memang Ujian sangat2 buat kami, tika dalam keadaan begini, Allahuakbar๐Ÿ˜ญ๐Ÿคฒ๐Ÿผ

    Esok anak2 disini berpuasa Sunat Isnin..Terima kasih bnyk2 buat puan yg sentiasa membantu meringankan beban dan menggembirakan anak2 yatim faqir disini.. ๐Ÿ˜ญ.. Hnya Allah yg dpt membalas segala kebaikan puan..
    Aaminn Aamiin ya rabbal alamin..

    Segala hulurehsan adalah untuk anak yatim&asnaf disini, asnaf diluar sana serta tujuan2 Kebajikan.

    Akaun Kebajikan : Maybank : Berkat Bakti Budi Enterprise 5 5 2 1-0 7 6 3-6 3 0 8 ATAUPUN
    Cimb : Usaha Doa Enterprise 8604-7967-91.

    Maklumkan sekiranya ada kemasukkan utk Rujukan
    Tabib Muhammad Karomah
    60177260996

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini saya dapat dari Tabib Muhammad Karomah dari 5/1/2021 sampai sekarang. Saya tak setuju sekiranya ada yg kata nak ajar2 anak2 ni meniaga di usia yg muda. Tuan2 letaklah tu sbg anak2 kita, nak ke mereka digunakan utk mencari dana di usia muda tanpa pengawasan sesiapa...berdiri sehari suntuk untuk meminta simpati semua bagi membeli barang2 jualan mereka. Sekiranya tujuan pusat ini utk menjaga anak2 ini, pendidikan lah aspek utama yg perlu diterapkan pada anak2 ini. Sekiranya mereka anak2 yatim, merekalah yg perlu mengubah nasib keluarga dan bukan digunakan sbg penjual barang2 di stesen2 minyak dan di rnr.

      Delete
    2. sy pon baru dpt msj ni pagi tadi.. pelik sbb dr mana dia dpt nmbor tel sy? niat mmg nk myumbang tp terdetik di hati nk gugle dlu tmpat ni.. nahh.. hati berbelah bhgi plak ..


      Maaf mengganggu tuan, Salam perkenalan.

      Saya *Lailatul* Salah seorang staff Pusat Rawatan Amal. Yang Menjaga ratusan anak2 asnaf&Faqir. Di alamat๐Ÿ‘‡๐Ÿป
      Pusat Rawatan Amal Sungai Petani
      959-972, Jalan Zamrud, Taman Pekan Baru, 08000 Sungai Petani, Kedah

      Saya ingin kongsikan info2 Anak2 asnaf dan Faqir ditempat saya, dari masa ke semasa, manalah tahu seandainya tuan ada Rezeki lebih nanti..
      Saya nak *Menjual Barangan Pusat Rawatan Amal* pada tuan..

      Hasil produk Jualan ini utk keperluan sekolah, makan minum anakasnaf disini , Juga diperpanjangkan digunakan utk keluarga2 asnaf disini.

      ๐Ÿ‘‰๐Ÿป Lokasi Pusat jagaan:
      https://maps.app.goo.gl/bUB2WNu7voU33gRA8

      *Harap Tuan Sudilah baca Seketika..*
      Semoga tuan dlm keadaan sihat.. Aamiin..

      Jika Tuan ada rezeki lebih.. Saya nak mengajak Tuan menolong kami membeli barangan Kebajikan Pusat Rawatan Amal... *MEMBELI DEMI KEBAJIKAN ASNAF* ataupun Tuan *Berilah Kebajikan Seikhlasnya* utk keperluan sekolah, makan minum anak2 Yatim&Asnaf disini serta diperpanjangkan utk kegunaan keluarga2 asnaf di sini.

      *Alhamdulilah*, Setiap barangan ini, ada zikir dan doa Anak2 Yatim&Asnaf ni, *moga lembut hati kita, anak2 kita semuanya.. Aaminn*

      Hanya Allah Maha Mengetahui. Belilah demi Anak Yatim dan Asnaf² atau *berilah Kebajikan seikhlasnya* utk anak2 asnaf disini. Mereka tak lupa dan akan sentiasa mendoakan keselamatan Tuan sekeluarga. Aaminn..

      *Kami yakin Tuan punyai hati yg baik, Bantulah demi mereka LillahiTa'ala*

      Sekiranya ada buat kemasukan harap dpt maklumkan tujuan utk direkodkan ✍๐Ÿป
      ┏﷽๐Ÿ•‹๐Ÿ•Š ━━━━━━━━━┓
      *BERKAT BAKTI BUDI ENTERPRISE*
      ๐Ÿ—ณ️ *Maybank 5521 0763 6308*

      *USAHA DOA ENTERPRISE*
      ๐Ÿ—ณ️ *CIMB 8604 7967 91*
      ๐Ÿ“ž *Lailatul Wa.me/60182012284*

      ┗━━━━━━━━━━━━━━━━━┛
      *(Juga digunakan utk tujuan kebajikan)* LillahiTa'ala..

      Delete
  132. Blh kata 2 Kali seminggu sy dpt wasap berbunyi begini. Rimas pun Ada.

    Assalamualaikum..
    Saya mintak maaf sangat² pada puan zahir & batin..

    Jika tak menyusahkan.. Malam ni saya merayu boleh tak puan beli barangan jualan kami ataupun hadiahkan Kebajikan seikhlasnya.

    Sejak tadi saya cuba usaha ikhtiar menjual tapi belum berhasil..
    sebab esok saya perlu membeli barangan dapur utk makanminum anak2asnaf disini.

    ๐Ÿ—ณ️ Ini no akaun:: Maybank : Berkat Bakti Budi Enterprise 5521 0763 6308 atau pun Cimb:: Usaha Doa Enterprise 8604-7967-91

    Ada video Dan gambar.

    Diakui sy mmg rs was was.
    NUM yg hubungi sy adalah 0125421961 tanpa Rasa jemu. skrg dah 2021. Posting ni sy gigih baca since 2016. Terima kasih atas makluman semua.

    ReplyDelete
  133. saya pun dpt juga.. penghujung 2021.. sekarang tengah buat selidik.. banyak akaun berlainan.. tabib,cikgu pun lain2. kenapa perlu banyak akaun atas 1 pertubuhan??

    ReplyDelete
  134. Macam sama. Dapat gak

    ุงู„ุญู…ุฏ ู„ู„ู‡ ุฑุจ ุงู„ุนุงู„ู…ูŠู†.
    ุงَู„ู„ู‡ُู…َّ ุตَู„ِّ ุนَู„َู‰ ุณَูŠِّุฏِู†َุง ู…ُุญَู…َّุฏٍ ูˆَุนَู„َู‰ ุขู„ِ ุณَูŠِّุฏِู†َุง ู…ُุญَู…َّุฏٍ.
    ุจุณู… ุงู„ู„ู‡ ุงู„ุฑุญู…ู† ุงู„ุฑุญูŠู….
    ุงู„ุณู„ุงู… ุนู„ูŠูƒู… ูˆุฑุญู…ุฉ ุงู„ู„ู‡ ูˆุจุฑูƒุงุชู‡

    Maaf Tuan / Puan, diharap dapat berlapang dada untuk membaca info ini seterusnya.

    Saya Cikgu Roslan beralamat di Pusat Rawatan Amal Sungai Petani Kedah, telah menerima amanah bersama untuk membantu mencari Dana bagi Pusat Jagaan Anak Yatim dan Asnaf.

    Selain Pelbagai Produk Jualan Amal sedia ada dalam katalog produk kami yang bertujuan untuk membantu Pusat Jagaan Anak Yatim dan Asnaf, pehak kami juga menyediakan khidmat Katering dan penghantaran ;

    Set Santuni * Bersahur dan Berbuka * ( Nasi Berlauk Ayam atau Daging atau Ikan dan Sayuran serta Kuih dan Minuman Tenaga & Minda ) untuk majlis ;

    * Bersahur dan Berbuka Puasa Sunat setiap Hari Isnin dan Khamis * kepada Anak Yatim dan Asnaf seramai 200 orang di Pusat Jagaan.

    Sila hantarkan jumlah pesanan * Set Bersahur & Berbuka * yang ingin di kongsi rezeki bersama dengan Anak Yatim dan Asnaf. Harga Set Santuni Bersahur dan Berbuka Puasa adalah seperti ;

    @ 1 set = RM 15.00
    @ 4 set = RM 60.00
    @ 10 set = RM 150.00
    @ 40 set = RM 600.00
    @ 60 set = RM 900.00

    Manakala pembayarannya melalui akaun rasmi Pusat Jagaan seperti berikut ;

    ┏ ﷽ ๐Ÿ•‹ ๐Ÿ•Š ━━━━━━━━

    ๐Ÿ—ณ️ 8604860965 (CIMB)
    Berkat Bakti Budi Enterprise

    Diharap Tuan / Puan dapat menghantar Resit Bank sebagai bukti bayaran untuk urusan rekod dan tempahan set santuni.

    Sila hantarkan bersama nama Ibu Bapa atau Arwah untuk disedekah doa buat mereka oleh Anak Yatim dan Asnaf di Pusat Jagaan.

    Untuk pertanyaan, boleh call atau terus ke WhatsApp saya:
    Cikgu Roslan
    * 012 4995759*

    * Bersedekahlah Walaupun Dengan Sebelah Tamar *

    Sila Ziarahi Anak Yatim dan Asnaf di lokasi ini ;

    https://maps.app.goo.gl/TzQBhP8pfqpTfRPh9

    ReplyDelete
  135. Current Maybank acc.no : 5521 0763 6308 atas nama Berkat Bakti Budi Enterprise.Dapat panggilan setelah sekian lama dapat whatsapp meminta sumbangan yg tak diendahkan oleh saya sejak sekian lama..Nak tunggu ada tak panggilan kedua nanti untuk follow up..๐Ÿ˜…

    ReplyDelete
  136. saya pun terima wassap daripada no 011-1933 6071 daripada asrama kasih sayang minta sumbang ke berkat bakti budi enterprise cimb akaun 8604860965

    ReplyDelete
  137. Berminat buat pelaburan tapi cara nak uruskan JUAL/BELI tak reti?? jangan risau anda akan di berikan bimbingan secara percuma teknik pelaburan yang betul. Bukti nya encik BAKTIAR tak tahu cara urus account dagangan hanya ikut signal jual/beli pasaran untung secara konsisten setiap hari

    Untung hampir sebulan siap nak withdraw 904.88USD RM3619.52 ๐Ÿค‘๐Ÿค‘๐Ÿค‘

    Jom buka account pelaburan anda secara percuma start dengan modal ikut bajet anda, untung harian menanti anda ๐Ÿ™‹๐Ÿป‍♂️๐Ÿ™‹๐Ÿป

    ReplyDelete